درپی مشکوک شدن نیروهای یگان محیط‌زیست به یک فرد و پیگیری توانستند یک بره آهوی زنده گیری شده و یک اسلحه غیر مجاز را کشف کنند.

به گزارش خبرنگار محیط‌ زیست  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، دو شب قبل طی گشت‌زنی و کنترل شبانه توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در بردسیر، منطقه حفاظت شده بیدوئیه به یک موتور سیکلت در محدوده دشت احمد‌آباد مشکوک شدند و پیگیری توانستند یک بره آهوی زنده گیری شده و یک اسلحه پنج تیر قاچاق را کشف و ضبط کنند.

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بردسیر در خصوص دستگیری یک متهم در این ماجرا بیان کرد: طی بررسی و پیگیری نیروهای یگان محیط زیست در این ماجرا یکنفر متهم که از متخلفین با سابقه محسوب می‌شود بازداشت شد و به جرم شکار غیرمجاز حمایت شده و نگهداری از اسلحه غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی گردید.

وی تصریح کرد: محیط‌بانان طی مشکوک شدن به موتور سوار به محل مورد نظر نزدیک می‌شوند که متهم متوجه و به سمت محل زندگی‌اش متواری می‌شود، محیط‌بانان موتورسیکلت را تا ورودی روستا احمد آباد تعقیب و تا صبح گشت ‌زنی می‌کنند.

مامورین صبح روز بعد بصورت ناشناس و با لباس شخصی وارد روستا شده و پس از چند ساعت تحقیق و بررسی فرد مظمنون را شناسایی کردند.

محیط‌بانان بسرعت با دادستان هماهنگ می‌کنند و پس از دریافت نیابت قضایی و اخذ حکم ورود به منزل به همراه مأمورین نیروی انتظامی بطور غیر منتظره‌ای وارد منزل فرد مشکوک شده و به تفتیش خانه پرداختند.

تلاش مأمورین بی‌نتیجه بود زیرا هیچ مدرک جرمی از داخل منزل وی کشف نشد اما درون حیات خانه در کنار آغال گوسنفدان اتاقکی قرار داشت که درب آن قفل بود و با توجه به تقاضای مأمورین در خصوص باز کردن درب اتاقک وی مقاومت می‌کند و در این صورت محیط‌بانان با داشتن مجوز به شکستن قفل در اقدام می‌کنند که با یک بره آهوی زنده و یک قبضه اسلحه پنج تیر غیرمجاز مواجه می‌شوند و آن را کشف و ضبط می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار