تفاهم نامه همكاری بین سازمان صداوسیما و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با هدف ترویج فرهنگ اقتصاد دانش بنیان امضا شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در نشست رئیس رسانه ملی و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  راه های تعامل میان صدا و سیما و این معاونت بررسی شد.

در این جلسه دكتر سرافراز با اشاره به نقش رسانه ملی در ترویج اقتصاد دانش بنیان در جامعه و اصلاح نگرش افراد به آن  یاد آور شد: ضروری است كه صداوسیما با بهره گیری از قالب های مختلف برنامه سازی به این موضوع اهتمام ورزد و رویكرد رسانه ملی نیز این است كه اقتصاد دانش بنیان در جامع نهادینه شود.

وی تصریح كرد: صداوسیما موسسات مراكز و باشگاه هایی را كه در حوزه اقتصاد دانش بنیان فعالند معرفی خواهد كرد. رئیس رسانه ملی یادآور شد: می توان برنامه هایی را پیش بینی كرد كه در آنها این موسسات به عنوان الگو هایی كه بر پایه فكر و اندیشه گروهی به موفقیت رسیده اند به جامعه معرفی شوند.

دكتر سرافراز تصریح كرد: استمرار پخش این برنامه ها در ساعاتی منظم و در دوره ای خاص تاثیر گذار خواهد بود و منجر به ترویج تفكر مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان می شود. وی با استقبال از پیشنهاد ایجاد پارك فناوری رسانه ملی تاكید كرد كه از وظایف اصلی صداوسیما ترویج علم و معرفی عالمان در حوزه های مختلف است.

دكتر ستاری معاون علمی وفناوری رئیس جمهور نیز در این دیدار یاد آور شد: بزرگترین مشكل در موضوع اقتصاد دانش بنیان نداشتن فرهنگ آن است چرا كه در دوره های مختلف از نفت بهره  گرفته ایم .

وی تصریح كرد: پایه اصلی اقتصاد دانش بنیان جوانان هستند، چون اهل نوآوری اند و از ریسك پذیری بالایی برخوردارند.

دكتر ستاری با بیان اینكه در گذشته شركت های نفتی و فولاد بزرگترین شركت های جهان محسوب می شدند، گفت: در شرایط كنونی، شركت هایی كه بر پایه اقتصاد دانش بنیان متمركزند جزو  شركت های برتر محسوب می شوند . وی یاد آور شد: كه دانشگاه ها و مراكز آموزش ما باید به سمت ترویج و گسترش شركت های فناوری گام بردارند.

براساس این گزارش در این نشست كه برخی از معاونان رسانه ملی و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور حضور داشتند، تفاهم نامه همكاری بین صدا وسیما و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور به امضاء رسید. در این تفاهم نامه بر ایجاد ساز و كارهای مناسب برای حمایت بیشتر از شركت های دانش بنیان در امر تحقیق و توسعه، تولید تجاری محصولات و همچنین ایجاد زیر ساخت های مناسب برای پشتیبانی از شركت های دانش بنیان و حمایت مادی و معنوی از تجاری سازی و بومی سازی فناوری ها و نوآوری های این شركت ها تاكید شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار