لرستان؛

احداث بزرگترین سردخانه غرب کشور در بروجرد

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار بروجرد گفت: بزرگترین سردخانه غرب کشور در بروجرد احداث می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران لرستان؛ بیرانوند افزود : احداث سردخانه 20 هزار تنی نگهداری میوه و مواد پروتئینی در این شهرستان یکی ازاولویت‏‌های کاری سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری بروجرد در سال جاری است.

وی افزود :زمین مورد نیاز برای احداث این سردخانه هم اکنون تملک و پیش‌بینی می‏‌شود در صورت تخصیص تسهیلات مورد نیاز در آینده ای نزدیک شاهد بهره‏‌برداری از سردخانه 20 هزار تنی باشیم.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار با اشاره به اینکه این سردخانه مخصوص نگهداری میوه و مواد پروتئینی است و قرار است در مساحت 30 هزار مترمربعی در محور بروجرد به اراک احداث شودگفت: ظرفیت 16 هزار تن از این سردخانه با درجه نگهداری بالای صفر به منظور نگهداری میوه و صیفی‏‌جات و 4 هزار تن نیز با درجه زیر صفر برای نگهداری مواد پروتئینی و گوشت اختصاص یافته است.

بیرانوند افزود: تاکنون در استان لرستان و استان‎های همجوار سردخانه‎ای با ظرفیت گنجایش 20 هزار تنی احداث نشده است، به عبارت دیگر می‎توان از سردخانه در دست احداث بروجرد به عنوان بزرگترین سردخانه غرب کشور یاد کرد.

وی بهره‎برداری از مجموعه خدماتی سایت مسکن مهر این شهرستان را اقدامی در راستای ارائه خدمات به ساکنان این منطقه و تامین رفاه نسبی آنها دانست و اضافه کرد: 14 غرفه عرضه انواع اقلام مصرفی خانوار شهرک مهرگان در روزهای آتی به بهره‌برداری می‏‌رسد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری بروجرد با اشاره به احداث یک واحد نانوایی در این شهرک، افزود: همچنین قرار است در آینده مجتمع نانوایی در این سایت احداث شود تا ساکنان این شهرک به انواع اقلام نان دسترسی داشته باشند.

بیرانوند دسترسی آسان، اشتغالزایی، کاستن از ترافیک شهری، ساماندهی، تامین رفاه عمومی و رفع نیازهای روزمره ساکنان شهرک مهرگان را از مزایای این خدمات برشمرد.

وی رفع معضل سد معبر را یکی دیگر از اولویت‎های اساسی دانست که در سال جاری در دستور کار این سازمان قرار دارد و گفت: یکی از موانع اصلی که مانع اثربخشی اقدامات صورت گرفته در این راستا می‏‌شود، شیوه سنتی خرید توسط شهروندان بروجردی است که این خود زیان‌هایی را به مجموعه شهر وارد می‏‌کند.

این مسئول افزود: خرید از بازارچه‌‏های دائمی احداث شده، توسط این سازمان جلوگیری از چند نرخی بودن، امکان وجود بازرسی و نظارت بر عرضه مواد و پیگیری برخی تخلفات احتمالی وجود داشته و از سویی از فروش مواد غیربهداشتی جلوگیری می‌شود.



انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.