بر روی خط تهران دوشنبه این هفته پیگیری‌های موضوعات مزاحمت دکل‌های فشار قوی ، افزایش قیمت مسکن مهر آبسرد در دماوند، خرابی پله‌های برقی در تقاطع چمران – جلال آل احمد، صورت گرفت.

مشکلات مسکن مهر کم بود پایه افزایش قیمت‌ها نیز به میان آمد
به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران،‌ مشکلات و مزاحمت‌های دکل های فشار وی موضوعی بود که روی خط تهران دوشنبه این هفته در سوژه اول خود به آن پرداخت.

این مشکلات به آنجایی رسیده است که امان از اهالی شهر تهران بریده است، بطوریکه برخی شهروندان از مزاحمت‌های این مهمان ناخوانده گلایه های بسیاری دارد.

ماجرا به جایی رسیده که بسیاری از وسایل و لوازم خانگی برقی منازل شهروندان خراب شده و تاکنون 2 شهروند بر اثر سقوط از پشت بام و برق گرفتگی کشته شده‌اند.

این در حالی است که ایزوگام‌های آلومینیومی رسانایی برای عبور جریان الکتریسته است و خطرات بسیاری را برای شهروندان به همراه دارد.

مسئولان در 3 سال گذشته وعده داده بودند که برای جمع آوری این دکل های فشار قوی اقدام خواهند کرد اما تاکنون هیچ اقدامی در اینباره انجام نشده است.

روی خط تهران موضوع را با حسینی مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران در میان گذاشت.

وی در پاسخ با اشاره به جمع‌آوری حدود 47 و نیم کیلومتر خطوط دکل های فشار قوی برق در 5 منطقه تهران اظهار کرد: شبکه‌های جدیدی که در 5 منطقه (برق آلستوم، خیابان پیامبران، اتحاد و آزادگان) قرار بود به صورت هوایی کشیده شود ، ما آنها را به صورت کابلی کشیدیم که هم نیازمند زمان هستند و هم پرهزینه‌اند.

وی افزود: خطوط جدید حدود 78 کیلومتر است که در آزادگان، شوش ، افسریه، آیت و نظام آباد واقع شده‌اند و 5 طرح در شیخ‌بهایی به مصلی ، برق آلستوم، آهن‌مکان، در دست اجرا است.

مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران تصریح کرد: تصاویر مربوط به گزارشی که بر روی خط تهران پخش شد مربوط به شهروندانی است که حریم قانونی برق را رعایت نکردند و به صورت غیر قانونی اقدام به ساخت و ساز کردند.

حسینی تاکید کرد: 40 میلیارد تومان برای ساماندهی دکل های فشار قوی اختصاص داده شده است و با انجام هماهنگی های لازم با شورای شهر تهران و شهرداری مناطق تهران این مشکلات تا 2 یا 3 سال آینده برطرف خواهد شد.

وی در پایان گفت: تاکنون 140 کیلومتر خطوط دکل های فشار قوی جمع آوری شده است. در 10 منطقه این طرح اجرا می‌شود و بالطبع نیاز به زمان و هزینه دارند. 

منطقه گلشن نیز مجوز ندارد و زیر خطوط دکل های فشار قوی ساخت و ساز انجام دادند. 

در حقیقت این مشکلات را خودشان برای خودشان بوجود آورند.

روی خط تهران موضوع را پیگیر خواهد شد ، امیدواریم هر چه سریعتر مشکلات اهالی گلشن نیز برطرف شود.

*مشکلات مسکن مهر کم بود پای افزایش قیمت نیز به میان آمد

روی خط تهران دوشنبه این هفته در سوژه دوم خود پیگیر موضوع مشکلات مسکن مهر آبسرد در دماوند و افزایش قیمت و دریافت هزینه اضافی از متقاضیان مسکن مهر شد.

ماجرا از این قرار است که متنقاضیان مسکن مهر آبسرد گلایه دارند ، مسئولان وعده داده بودند که یک با یک قیمت مشخص واحدهای مسکن مهر را به صاحبانش واگذار کنند.

اما حکایت از موضوعات دیگری به میان آمد بطوری که متقاضیان مسکن مهر آبسرد در سال 90 ، یک میلیون 50 هزار تومان واریز کردند و به آنها گفته شد تا 5 میلیون دیگر واریز کنید.

دوباره بعد از مدتی آنها 20 میلیون دیگر واریز کردند و بعد 30 میلیون و دوباره 25 میلیون و در آخر رسید به 30 میلیون و هنگامی که متقاضیان مسکن مهر آبسرد در سال 94 برای دریافت واحدهای خود مراجعه کردن دوباره به آنها گفتند باید 25 میلیون دیگر واریز کنند.

ماجرا به آنجایی رسید که پای متقاضیان مسکن مهر آبسرد در دماوند به روی خط تهران باز شد.

متقاضیان مسکن مهر آبسرد دماوند از مسئولان خواستار رسیدگی به مشکلشان شدند.

روی خط تهران مضوع را از اسماعیلی رئیس اتحادیه مسکن مهر آبسرد دماوند پیگیر شد .

وی در پاسخ مطرح کرد: این قیمت‌ها فرق نمی‌کند. زمانی که مبالغ دریافتی را به صورت اقساطی از مردم جمع‌آوری کردیم ، طرح مسکن مهر تازه آغاز شده بود و به دلیل نبود منابع و دستورالعمل با این مشکل مواجه شدیم.

وی گفت: شهرداری با ما همکاری لازم را انجام را نمی‌دهد و مدعی است براساس ماده 100 باید برای اخذ پایان کار هزینه‌ها پرداخت شود در صورت هماهنگ شدن برنامه نظارت خدمات رسان و شهرداری ، تعاونی مسکن مهر ابسرد به متقاضیان خسارتنشان را پرداخت خواهند کرد.

*حکایت خرابی پله های برقی تقاطع چمران – جلال آل احمد چیست 

روی خط تهران دوشنبه این هفته در سوژه سوم خود به موضوع خاموش بودن پله برقی‌های پل عابر پیاده در تقاطع چمران – جلال آل احمد شد.

این گزارش در قالب تصویر ارسالی شهروندان در روی خط تهران پخش شد که پیرامون مشکلات تردد اهالی تقاطع چمران – جلال آل احمد است که چند ماهی است علاوه بر خاموش بودن پله‌های برقی پل عابر پیاده درهای منتهی به خیابان هم نرده کشی شده است.

این ماجرا به آنجایی رسیده است که مشکلات بسیاری را برای اهالی این منطقه بوجود آورده است.

روی خط تهران موضوع را پیگیری خواهد کرد امیدواریم مسئولان توجه بیشتری برای رفع این مشکل داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار