دبیر کل جمعیت فداییان انقلاب اسلامی گفت: 15 خرداد ماه سال 1342 نماد بیداری فکری جامعه ایرانی است، در واقع این نماد موجب بیداری اسلامی در تمام منطقه شد اما با بوجود آمدن نظام ناسیونالیسم ،غرب توانست کشورهای عرب منطقه را کنترل کند.

15 خرداد نماد بیداری فکری جامعه ایرانی است/ تهران؛ عروس خاورمیانهبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران با حضور محمد مهدی عبدخدایی دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام و استاد دانشگاه برگزار شد. 

در این مراسم که به همت جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار،اتاق اصناف تهران،فرهنگسرای شهر و سازمان بسیج اصناف تهران در بزرگداشت پنجاه و دومین سالگرد شهدای قیام 15 خرداد برگزار گردید ،محمد مهدی عبدخدایی در ابتدا ضمن تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) اظهار داشت: 15خرداد سال 1342 در روز 12 محرم با دستگیری حضرت امام خمینی اتفاق افتاد و تمام ایران به پا خواستند، اگر بررسی لازم و کافی در این خصوص انجام پذیرد درخواهیم یافت که اغلب روشنفکران ما در سال‌های نزدیک به سال1330 دارای افکار ضد خدایی بودند و خدا را نفی می‌کردند،حتی افرادی مانند جلال آل احمد نیز بعنوان یکی از افراد شاخص حزب توده معروف بودند اما در سال 1342 آنچنان در روحانیت ذوب شدند که 180 درجه تغییر کردند.

وی افزود: این کشور دچار چنان خفقانی بود که در هنگام فاجعه مسجد گوهر شاد ابتدا اعلام شد که 3 الی 5 نفر کشته شدند و با پیگیری رسانه های خارجی این تعداد به 3000 نفر رسید و شاهدان عینی از شهات 10 هزار نفر صحبت می‌کنند.

عبد خدایی ادامه داد: بنای اصلی قیام 15 خرداد و در ادامه پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1342 از سال 1324 ریخته شد که با پیگیری‌های امام امت حضرت آیت ا... خمینی(ره) ، حضرت آیت الله بروجردی بعنوان مرجعیت جهان شیعه به قم تشریف آوردند و زعامت حوزه علمیه قم را بر عهده گرفتند و آیات عظام نیز با ایشان بیعت کردند. 

دبیر کل جمعیت فداییان انقلاب اسلامی تصریح کرد: از مهمترین کارهایی که ایشان انجام دادند، فرستادن مبلغین و طلبه‌های آگاه و تحصیلکرده به شهرها و استانها و شهرستانهای مختلف برای روشن نمودن افکار مردم آنزمان بود، قیام 15 خرداد آنگونه نبود که با دستگیری حضرت امام،کشور به تلاطم بیافتد  و زمینه چینی قبلی و برنامه ریزی شده از قبل بود.

وی افزود: طیب حاج رضایی در مراسم محرم همان سال بود که تحت تاثیر سخنان روحانیت هیئت خود که از شاگردان حضرت امام بودند ،متحول شد و در قیام 15 خرداد شرکت کرد، قم در زمان ریاست آیت الله بروجردی بر حوزه علمیه آن ،تغییرات بسیاری کرد و این تغییرات موجب بیداری مردم و انقلاب اسلامی شد. 

عبد خدایی تاکید کرد: جامعه ای که به سمت کمونیست و افکار حزب توده در حال حرکت بود ،آنچنان تکانی خورد که دنیا را به حیرت واداشت.

وی اظهار داشت: جامعه ایران به سمتی در حال پیشروی بود که حتی اگر کسی در حال نمازخواندن بود او را مسخره می‌کردند .15 خرداد ماه سال 1342 نماد بیداری فکری جامعه ایرانی است، در واقع این نماد موجب بیداری اسلامی در تمام منطقه شد اما با بوجود آمدن نظام ناسیونالیسم ،غرب توانست کشورهای عرب منطقه را کنترل کند، ملی گرایی در واقع کفر است زیرا در مقابل بیداری اسلامی قد  علم می‌کند.

دبیر کل جمعیت فداییان انقلاب اسلامی ادامه داد: جامعه ایران در خرداد سال 42 تشنه بود و رفع عطش آن فقط بوسیله روحانیت برطرف شد. در تمام طول تاریخ بشری پیامبران برای بیداری انسانها آمدند و تمدنها را در اصل پیامبران ساختند.

عبدخدایی اظهار داشت: به لطف الهی و با تلاش حضرت امام و در ادامه ایشان مقام معظم رهبری، ایران مستقل ترین کشور دنیاست و با تمامی انتقاداتی که به نظام میشود شاهد خدمات بسیار زیادی به مردم بوده ایم، امروز تهران عروس خاورمیانه است، امنیت کامل در ایران برقرار است و مقام معظم رهبری با بینش الهی خود جوی آرام در کشور ایجاد کرده‌اند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم ایران همواره پشتیبان ولایت فقیه هستند و نظر ایشان برای مردم حجت است، همانگونه که امام امت فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، حضرت آیت الله خامنه ای نیز با همان صلابت این سخن را تبیین کردند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار