وزارت امور خارجه چین از روند مذاکرات هسته‌ای ایران ابراز خرسندی کرد.

به گزارش گروه بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی ای پی تی ان گزارش داد: "هوا چونیینگ،" سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام كرد: به رغم عوامل مداخله‌آمیز در روند مذاكرات ایران و گروه پنج بعلاوه یک نشست اخیر در وین مثبت بود و پكن امیدوار است دو طرف در مدت زمان باقیمانده به توافق مورد نظر دست یابند.  

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) در نشست خبری روزانه خود با خبرنگاران خاطرنشان كرد، ایران و شش قدرت جهانی در مذاكرات خود وارد مرحله نهایی و حساسی شده‌اند.  

وی هچنین اظهار داشت: روند كلی مذاكرات، بویژه نشست اخیر وین كه با حضور محمد جواد ظریف و جان كری، وزیران امور خارجه ایران و آمریكا برگزار شد با رویكرد مثبتی همراه بود و چین از این بابت بسیار خرسند است. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین یادآور شد: در این نشست دو طرف تمایل خود را به دستیابی هر چه سریعتر توافقنامه نهایی نشان دادند و نقشه راه حل مسائل كلیدی نیز در مذاكرات اخیر شكل گرفته است. 

شبکه تلویزیونی ای پی تی ان افزود: با بررسی همه جوانب مطرح شده در وین می توان گفت كه مذاكرات وارد آخرین مراحل خود شده و شرایط برای توافق مورد نظر طرفین ممکن است بزودی فراهم شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار