با توجه به گسترش دامنه مناطق درگيری در سوريه و فقدان هرگونه صحبت درباره راه حل سياسی و مسالمت آميز، ناظران تابستان پرتنشی برای سوريه پيش‌بينی می‌کنند.

به گزارش گروه بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني روسيا اليوم، ابوطالب البوحيه خبرنگار این شبکه در دمشق در گزارشي از آخرين تحولات اوضاع در سوريه گفت: هر قدر دامنه مناطق درگيري در سوريه گسترده تر مي شود، پرسش‌هاي ناظران نيز درباره آينده مناطق وسيعي که در شرق و شمال سوريه تحت سيطره گروه هاي مسلح است، بيشتر مي شود. داعش از برخي مناطق حومه شرقي حلب و حومه شمالي حسکه و نيز برخي روستاهاي الرقه عقب نشيني کرده است، اما در برخي از روستاهاي شمال حلب نيز پيشروي هايي داشته است. 

"عبود الشواخ،" نماينده پارلمان سوريه از استان حسکه گفت: اين گروه ها تلاش مي‌کنند وارد استان حسکه شوند اما مردم شريف این استان نه تنها جلوي تلاش‌هاي آنها را گرفته‌اند، بلکه خسارات سنگيني هم به آنها وارد کرده اند. اين نتايج به همت ارتش سوريه و نيروهاي دفاع مردمي و همه مردم شريف حسکه به دست آمده است. 

در ادامه گزارش آمده است: داعش از طريق درگيري ها در اطراف حسکه که از محورهاي مختلف صورت گرفت تلاش کرد به اين شهر نفوذ کند اما به سبب مقاومت نيروهاي ارتش سوريه و نيز موفقيت هايي که نيروهاي کردي در حومه شمالي حسکه به دست آوردند، تلاش هاي آنها ناکام ماند. 

در ادامه گزارش آمده است: با توجه به مجموعه تحولاتي که در سوريه روي مي دهد و نيز نبود هرگونه صحبتي درباره حل سياسي واقعي و نيز ادامه حمايت هاي طرفداران درگيري هاي نظامي، باب پيش بيني ها و پيش گويي ها درباره آينده جبهه هاي مختلف درگيري در سوريه باز است. ناظران بر اين باورند که سوريه تابستان پر تنشي پيش رو خواهد داشت. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
امنیت ملی امری هزینه بر است ، ملت با شعور سوریه برای حفظ هویت ملی و استقرار امنیت ملی همه باید با وحدت کلمه و متحد با حمایت از ارتش مردمی این کشور و تقویت نیروهای مردمی و کنترل همه مبادی ورودی و خروجی به کشور و شهر ها و روستا ها ، توطئه دشمنان سوریه را خنثی سازند .
آخرین اخبار