مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از افزایش جمعیت مردم در سکونت‌گاه‌های غیررسمی خبر داد و گفت: متاسفانه فقر شهری اثرات بسیاری بر زندگی مردم به خصوص بر زنان می‌گذارد.

نیمی از جمعیت کلان شهرها در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی زندگی می‌کنندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ ایزدی در مراسم انعقاد تفاهم نامه امور زنان و خانواده ریاست جمهوری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های بزرگ در مسائل توسعه شهری مسئله فقر شهری است، گفت: فقر شهری در ابعاد گسترده‌تر که شامل فقر زیر‌ساخت‌ها می‌شود یکی از چالش‌های اصلی در شهرها به شمار می‌رود.
  
وی افزود: یک سوم جمعیت کلان شهرها از جمله مشهد در سکونت‌های غیررسمی زندگی می‌کنند و نیمی از جمعیت شهر بندرعباس نیز در حاشیه شهرها ساکن هستند که در این زمینه باید به صورت جدی توجه کرد.
  
معاون راه و شهرسازی یادآور شد: فقر شهری باعث شده است تاثیر بسیاری به خصوص بر روی زنان که آسیب پذیرترین هستند، وارد کنند. 

ایزدی در ادامه یادآور شد: موضوع اثرپذیری زنان از آسیب‌های اجتماعی و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی باعث شده است تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی با امور زنان منعقد کنیم و ابعاد گسترده‌تری را برای آنها در نظر بگیریم. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: شهر سازی ، شهری ، راه ، ایزدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار