مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم گفت: بالندگی علوم انسانی در کشور نیازمند فضایی برای تفکر و اجرایی در عمل است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران، حسین میرزایی مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم در نشست کرسی های آزاد اندیشی و راهکارهای گسترش همکاری در دانشگاه و جامعه که با حضور انجمن‌های علمی علوم انسانی در سالن همایش‌های وزارت علوم برگزار شد، طی سخنرانی گفت: در حوزه‌های علوم انسانی آن اتفاقی که باید رخ دهد، رخ نداده و کشورهایی که در حوزه آزاد اندیشی توجه جدی نداشته باشند، علوم انسانی ضعیفی دارند و به همین دلیل ضرورت آزاد اندیشی بسیار مهم تلقی می‌شود. 

وی افزود: در سیستم اجرایی و زیر مجموعه نظام باید هماهنگی‌های لازم شکل گیرد و بالندگی علوم انسانی نیازمند فضایی برای تفکر و اجرا در عمل است. چنانچه اگر علوم انسانی کاربردی شود مقدمات دیگر فراهم می‌شود و فضای بهینه شکل می‌گیرد.

میرزایی تصریح کرد: در باب آزاد اندیشی یک وجه اعتقادی وجود دارد که در سند چشم انداز نیز به آن توجه شده، البته این درحالی است که در حوزه معاونت فرهنگی وزارت علوم توجه و تاکید بالایی به این امر رخ داده است. 

در ادامه براری دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی گفت: ما هر ساله انجمن‌های علمی را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و به ازای هر کرسی آزاد اندیشی که برگزار می‌شود 10 امتیاز برای آن در نظر می گیریم. 

وی افزود: در سال جاری تعداد زیادی کرسی آزاد اندیشی برگزار شد که در آن مباحث روز نیز مطرح شد و امیدواریم با برگزاری این جلسات نرخ انجمن‌ها نیز افزایش یابد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار