اپراتور چهارم مخابراتی به عنوان مجری شبکه FTTX در سراسر کشور پس از اتمام فاز مطالعاتی این فناوری نوین به مرحله اجرایی شبکه در هفت کلان شهر کشور وارد شده است.

آغاز عملیات اجرای پروژه پهن باند کشوربه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران، محسن باقری، مدیر عامل اپراتور چهارم در مراسم آغاز به کار پروژه ملی فیبر نوری که صبح امروز در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، اظهار کرد: عملیات اجرای شبکه FTTX به منظور دسترسی عمومی به باند پهن با فناوری فیبر نوری که امروز صبح آغاز به کار کرد، در این پروژه اتصال فیبر نوری به منازل به عنوان یک پروژه ملی در دستور کار وزارت ارتباطات قرار دارد.

وی افزود: در سال 1391 سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی پروانه‌ای را به شرکت ایرانیان نت اهدا کرد و پس از‌ آن، این شرکت ملزم شد تا طی 8 سال 6.08 میلیون پورت استفاده کننده پهن باند با حداقل 20 مگابیت در ثانیه ظرفیت پهن باند به مشترکین خانگی کشور اهدا کند.

باقری در ادامه تصریح کرد: در جهت اجرای این پروژه، یک دوره تجاری سازی 18 ماهه تشکیل شد، اما به دلیل نبود امکانات، اجرای این پروژه فراهم نبود و عملا نیاز به مشاوره خارجی داشت تا این طرح را بررسی کند، اما در آن زمان محقق نشد و نهایتا با دلخوری رگولاتوری همراه بود.

مدیر عامل اپراتور چهارم در ادامه افزود: عملیاتی اجرایی پروژه پند باند کشور ابتدا از کرج آغاز شد و امروز در تهران و ماه‌های دیگر در یکی از شهرهای مشهد یا شیراز آغاز می‌شود و امیدواریم تا پایان سال هفت شهر عملیات اجرایی در آن شروع شود و تا پایان سال 95 نیز به شهرها سرویس می‌دهیم.

گفتنی است؛ پروژه اتصال فیبر نوری به منازل به عنوان یک پروژه ملی در دستور کار وزارت ارتباطات قرار دارد و اپراتور چهارم مخابراتی به عنوان مجری شبکه FTTX در سراسر کشور پس از اتمام فاز مطالعاتی این فناوری نوین به مرحله اجرای شبکه در 7 کلان شهر کشور وارد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار