نماينده پارلمان ترکيه اعلام کرد آنکارا علاوه بر ارسال تسليحات نظامی به تروريستها در خاک سوريه، عناصر مسلح نيز به اين کشور منتقل می کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از دی پی نیوز، نماينده پارلمان ترکيه گفت آنکارا علاوه بر ارسال تسليحات نظامي به تروريستها در خاک سوريه عناصر مسلح نيز به داخل اين کشور منتقل مي کند.

محمد علي اديب اوغلو عضو فراکسيون حزب «جمهوري‌خواه خلق» در پارلمان ترکيه که بزرگترين حزب مخالف دولت این کشور است در گفتگو با روزنامه «جمهوريت» تاکيد کرد دولت ترکيه به ارسال پيوسته سلاح به گروه هاي تروريستي در سوريه بسنده نکرده بلکه تروريستها را نيز براي جنگ به آنجا اعزام مي کند و شهر «هاتاي» در جنوب ترکيه به پايگاه تدارکات و آموزش براي اين منظور تبديل شده است.

وي گفت: حزب جمهوريخواه خلق اطلاعات و گزارش هايي در اختیار دارد مبني بر اينکه در ساعتهاي آخر هر شب و زماني که درگيري در روستاها و شهرهاي سوريه واقع در نزديکي مرزهاي ترکيه تشديد مي شود، پنجاه تا صد تروريست از شهر هاتاي به خاک سوريه منتقل مي شوند.

وي گفت: سلاح از مناطق مختلف ترکيه به شهر هاتاي که منطقه اي حائل به شمار مي رود منتقل مي شود سپس از آنجا و در پوشش کمکهاي انسان دوستانه به سوريه ارسال مي شود. از اين رو، شهر هاتاي به مرکزي براي مخالفان سوريه تبديل شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار