به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نقل از مهر ، «بچه پولدارها» ها عنوانی بود که در ماه های گذشته بر سر زبان ها افتاد. جوانانی که گویا تفریحی جز پُز دادن با پولهای پدرشان ندارند. و وقتی این پُز دادن ها به سمت شبکه های اجتماعی کشیده شد، حساسیت های زیادی را به دنبال داشت، تا جایی که صفحه رسمی «بچه پولدارها» در اینستاگرام فیلتر شد.
همان زمان حرف و حدیث های زیادی در این رابطه به گوش رسید و اصلی ترین حرف منتقدین، ممنوعیت ورود خودروهای گران قیمت بود.
قانون ممنوعیت واردات خودرو با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سیسی در واپسین روزهای سال ۹۱ تصویب و از سال ۹۲ به اجرا درآمد. در پی اجرای این قانون، واردات ۳۱ هزار و ۳۱۲ دستگاه خودرو با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سیسی در سال ۱۳۸۸، به ۴هزار و ۱۵ دستگاه در سال ۱۳۹۲ و سپس به ۱۳۳ دستگاه خودرو در سال ۱۳۹۳ کاهش یافت. تا جایی که گفته می شود تا کنون ممنوعیت واردات لوکس ها ۵۹۳ میلیون دلار صرفه جویی ارزی به همراه داشته است.
از اردیبهشت ماه سال ۹۳ ورود خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی ممنوع بود اما علی علیلو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است امروز خودروهای لوکس و پرمصرف کمتر از ۲۵۰۰سی سی وارد کشور میشود.
در چند وقت اخیر دوباره «بچه پولدارها» به یکی از بحث های داغ جامعه تبدیل شده است. تصادف وحشتناک یک دستگاه خودرو پورشه در خیابان های تهران و انتشار تصاویر آن بار دیگر انتقادهای زیادی را متوجه بچه پولدارها کرد. و حالا در زمانی که برخی از مردم با مشکلات اقتصادی رو به رو هستند، بسیاری خواهان واکنش های قانونی در این زمینه هستند تا جلوی خودنمایی این جوانان در سطح شهر گرفته شود.
انتهای پیام/