معاون وزیر امورخارجه کشورمان گفت: ما از روابط خوب با ریاض استقبال می کنیم و انتظار داریم عربستان سعودی در منطقه نقش سازنده ایفا کند و با اتخاذ سیاست های درست و سنجیده مانع گسترش جنگ تقویت تروریسم و تشدید ناامنی در منطقه شود.

انتظار داریم عربستان با اتخاذ سیاست‌های سنجیده مانع تقویت تروریسم و تشدید ناامنی در منطقه شود/ امنیت ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس بهم پیوسته است"حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی آفریقایی وزارت امورخارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اتهامات وزیر خارجه عربستان سعودی به جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه کاملا سازنده است و نکته حائز اهمیت این مورد است که امنیت ایران، عراق، یمن و کشورهای حوزه خلیج فارس بهم پیوسته است.

وی تصریح کرد: تهران برخلاف برخی طرف ها که از تروریسم حمایت و استفاده ابزاری می‌کنند و  امنیت منطقه را به بازی گرفته‌اند قویا از عراق، سوریه، لبنان، یمن و از کشورهای در معرض تهدیدات تروریستی حمایت می‌کند.

معاون وزیر امورخارجه کشورمان خاطر نشان کرد: ما از روابط خوب با ریاض استقبال می کنیم و انتظار داریم عربستان سعودی در منطقه نقش سازنده ایفا کند و با اتخاذ سیاست های درست و سنجیده مانع گسترش جنگ تقویت تروریسم و تشدید ناامنی در منطقه شود.

شایان ذکر است وزیر خارجه عربستان در مصاحبه مشترک با همتای مصری اعلام کرد: ایران در یمن، سوریه، عراق و لبنان دخالت می‌کند و این از سوی کشورهای عربی پذیرفتنی نیست.ما میخواهیم با ایران روابط خوبی داشته باشیم اما این مشروط به آن است که تهران از دخالت در کشورهای عربی دست بردارد و به حمایت از تروریسم پایان دهد.همه چیز به ایران بستگی دارد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار