یک سخنگوی نظامی اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد سه نظامی اوکراینی و دو غیر نظامی طی 24 ساعت گذشته در درگیری ها در شرق این کشور کشته شدند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه از کیف،‌ کشته شدن این افراد تاکیدی بر ماهیت شکننده آتش بس ماه فوریه با هدف متوقف کردن درگیری هاست که پیش از مذاکرات هفته آینده با هدف دستیابی به توافق، روی داد.
درگیری ها اخیرا در اطراف مناطق مهم در خط مقدم در منطقه صنعتی شرق اوکراین، به ویژه حومه شهر ماریوپل Mariupol (تحت کنترل دولت اوکراین) و فرودگاه دونتسک تشدید شده است.
اوگن سیلکین Evgen Silkin به خبرگزاری فرانسه گفت دو نظامی روز یکشنبه کشته شدند و یک نظامی دیگر در نبردی در مارینکا، حدود 30 کیلومتری غرب دونتسک، زخمی شد.
گنادی موسکال فرماندار منطقه ای طرفدار کیف گفت در منطقه لوگانسک، که جدایی طلبان طرفدار روسیه کنترل آن را در دست دارند، یک نظامی در درگیری با شورشیان در روستایی نزدیک دبالتسوه Debaltseve کشته شد.
وی افزود: یک غیر نظامی 55 ساله و پسر 14 ساله وی نیز بر اثر انفجار یک بمب دست ساز که در منطقه استانیتسا لوگانسکا Stanitsa Luganska منفجر شد، کشته شدند.
یک نظامی دیگر در شیروکین، ده کیلومتری ماریوپل، کشته شد.
سازمان امنیت و همکاری اروپا که بر آتش بس در شرق اوکراین نظارت می کند، افزایش خشونت ها در این منطقه را محکوم کرده است.
یک فرستاده ارشد اوکراین قرار است روز سه شنبه در شهر مینسک، پایتخت بلاروس، با سران شورشیان دیدار کند.
مناقشه در اوکراین که آوریل 2014 میلادی آغاز شد، به جان باختن تقریبا شش هزار و 300 نفر منجر شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار