به دنبال توهین مهماندار هواپیما به یکی از مسافران محجبه، مسلمانان آمریکا از تصمیم خود به تحریم شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز خبر می‌دهند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هافینگتن پست، بعد از رفتار تبعیض آمیز  یکی از مهمانداران شرکت هواپیمایی "یونایتد ایرلاینز" آمریکا علیه یکی از مسافران محجبه، مسلمانان این کشور اعلام کرده اند این شرکت را تحریم خواهند کرد.

خانم "طاهره احمد" که یکی از کارمندان دانشگاه "نورت وسترن" در ایالت ایلینوی است و روز جمعه در حالی که از شهر شیکاگو عازم واشینگتن دی سی بود در هنگام پذیرایی مورد اهانت مهماندار هواپیما قرار می گیرد.

طاهره احمد در صفحه فیس بوک خود می نویسد: "در زمان پذیرایی هنگامی که از مهماندار درخواست یک نوشابه رژیمی کردم، برای من یک قوطی نوشابۀ باز شده آوردند، در حالی که این رفتار در مورد سایر مسافران صورت نگرفت. مهماندار در پاسخ انتقاد من گفت: «این برای آن است که کسی نتواند از درب قوطی به عنوان سلاح استفاده کند.» من از این حرف او بسیار تعجب کردم چرا که حتی با مسافر کناری من هم این گونه رفتار نشد."

بعد از این حرکت مهماندار، یکی دیگر از مسافران مرد در حالی که به طاهره احمد نزدیک شده بود با الفاظ رکیک و بی حرمتی به او شروع به تکرار حرف های مهماندار می کند و طاهره را تروریست می خواند.

طاهره در مصاحبه با "شیکاگو سان تایمز" می گوید: "قبلاً نیز در این کشور به خاطر حجابم به من آب دهان ریخته اند یا سعی کرده اند روسری من را از سرم بیرون بیاورند، اما رفتار این مهماندار غیر قابل درک است، او با این کار من را در میان جمع به عنوان یک تهدید معرفی کرد. این خیلی وحشتناک است."

این واقعه موجی از واکنش ها را در صفحات اجتماعی برانگیخته است. هزاران کاربر با به اشتراک گذاشتن این مطلب خواستار تحریم شرکت یونایتد ایرلاینز در آمریکا شده اند.

این اولین باری نیست که مسلمانان آمریکا با اینگونه رفتار تبعیض آمیز از سوی شرکت هواپیمایی مذکور روبرو می شوند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار