سخنگوی وزارت کشور گفت: برخورد یکسان با جریان‌های سیاسی براساس قانون، برخورد با خاطیان در هر رده سازمانی، ایجاد آرامش عمومی و حرکت در چارچوب ساز و کار اقتدار سازمانی و نظارت جدی بر برگزارکنندگان انتخابات از مهمترین این اصول است.

محورهای اصولی چهارگانه وزارت کشور برای برگزاری انتخاباتبه گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در همایش فرمانداران سراسر کشور که در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: از جهت موضوعات حقوقی، دولت‌ها به سیستم‌های ریاستی، پارلمانی و نیمه ریاستی تقسیم می‌شوند. 
 
وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات و لزوم پایبندی همه به چارچوب قانون و با برشمردن 4 نوع استراتژی اضافه کرد: ما باید همه به قانون پایبند باشیم و لازم است که در راستای سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی و اصل 110 قانون اساسی حرکت کنیم و باید با فرض بر اینکه کلیه قوانین توسط مجلس شورای اسلامی وضع شده و توسط شورای نگهبان مورد تائید قرار گرفته در این مسیر حرکت کنیم. 
 
امیری عنوان داشت: اگر سیستمی که ما برای انتخابات در نظر گرفته ایم با قوانین و چارچوب کلی و اصول قانون اساسی مخالفت داشته باشد و یا اعضای این سیستم با قوانین مخالفت داشته باشند، باید با وزارت کشور خداحافظی کنیم. 
 
سخنگوی وزارت کشور اظهار داشت: سیاست‌های کلی دولت اجرای عمومی صحیح انتخابات است که در آن براساس اختیارات بخشداران و استانداران با یک احساس ذهنی مشترک نسبت به دولت انتخابات برگزار می‌شود و این موضوع به معنی طرفداری نیست، بلکه باید در فضای کاملا بی‌طرف و براساس قانون یک احساس ذهنی نه به جناح‌ها و تشکل‌های سیاسی، بلکه به منافع ملی و منافع نظام اسلامی داشته باشند. 
 
وی با بیان اینکه هرکسی که از فیلتر وزارت کشور برای انتخابات می‌خواهد عبور کند در چارچوب قانون و براساس عدل با او رفتار می‌شود، گفت: براین اساس نگاه ما به فرمانداران این است که با حفظ اصول مشارکت حداکثری مردم و حاکمیت و قانونمداری و تفکیک اجرا و احترام متقابل و انسجام سازمانی حرکت کنیم. 
امیری با اشاره به محورهای اصول 4 گانه برگزاری انتخابات گفت: برخورد یکسان با اهداف و جریان‌های سیاسی براساس قانون، برخورد با خاطیان در هر رده سازمانی، ایجاد آرامش عمومی و حرکت در چارچوب ساز و کار اقتدار سازمانی و نظارت جدی بر برگزار کنندگان انتخابات از جمله مهمترین این اصول است.
 
سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: انتخابات قائل به شخص فرماندار است و به هیچ عنوان حق ندارد که اختیارات خود را در زمینه برگزاری انتخابات به هیچ کس انتقال دهد و فرماندار به عنوان اصلی‌ترین عنصر انتخابات باید حرف اول را بزند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: فرمانداران تعامل ضابطه‌مند با نمایندگان مجلس داشته باشند و البته این تعامل نباید به نحوی باشد که احساس جانبداری در آن تلقی شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: سخنگو ، وزارت ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار