نیروهای بسیج مردمی در عراق موفق شدند سه منطقه راهبردی را که از سال 2003 تاکنون در کنترل دولت مرکزی نبوده است، آزاد کنند.

آزادسازی سه منطقه راهبردی در عراق
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری لبنانی آسیا، منابع عراقی تاکید کردند نیروهای بسیج مردمی جزیره سامرا، دشت اسحاقی و جزیره ثرثار در حد فاصل استان های صلاح الدین، موصل و بغداد را که از سال 2003 تاکنون در کنترل گروههای مسلح مخالف دولت بود، آزاد کردند.

منبعی امنیتی در عراق تصریح کرد: این سه منطقه از سال 2003 تاکنون در دست گروههای تروریستی بود و تلاش چندین باره نیروهای امنیتی برای پاکسازی این مناطق از لوث تروریست ها نیز نتیجه نداشت اما نیروهای بسیج مردمی موفق شدند پس از درگیری شدید، وارد این منطقه شوند و به طور کامل کنترل هر سه منطقه را به دست بگیرند.

این منبع افزود:« تروریست ها این مناطق را به پادگانی بزرگ برای آموزش عناصر خود تبدیل کرده بودند. موقعیت جغرافیایی این مناطق به گونه ای است که تسلط بر آنها سرکوب تروریست های داعشی را در دیگر مناطق آسان تر می کند.»

این منبع در ادامه با تاکید بر ضرورت تجهیز فوری نیروهای امنیتی و بسیج مردمی، گفت:« انتظار می رود پس از ورود محموله تسلیحات روسی به کشور، این تسلیحات به سرعت به نیروهای امنیتی و مردمی تحویل داده شود زیرا محموله سلاح روسی حاوی آرپی جی 29 است که در هدف قرار دادن خودروهای سنگین که داعش از آنها استفاده می کند کاربرد خوبی دارد.»



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار