استاندار البرز با بیان اینکه تقویت فضای سبز و حفظ محیط زیست در درون و بیرون شهرها، از این منظر که ریه تنفسی شهر محسوب می‌شود، از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: توسعه فضای سبز شهری در مقابله با ریزگردها موثر است.

به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران ؛، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز،  سید حمید طهایی در بازدید از بخش‌های مختلف آسایشگاه کهریزک اعم از معلولان ذهنی زیر 14 سال، مرکز توانبخشی و مرکز  نگهداری شبانه روزی کودکان معلول دهنی، بخش سالمندان مرد و زن، اظهار داشت: موسسه خیریه کهریزک به همت خیرین خدمات گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف درمانی، نگهداری و مشاوره‌ای ارائه می‌دهد.
وی با بیان اینکه این موسسه به سبب ارائه خدمات گسترده بخش قابل توجهی از جامعه را تحت پوشش خود قرار داده است، افزود: تعدادی از خیرین به صورت شبانه‌روزی در این آسایشگاه در نقش پرستاری دلسوز عمل می‌کنند.
استاندار البرز تصریح کرد: برخی از خیرین با کمک‌های مالی این مجموعه را مورد عنایت قرار می‌دهند، که هر کدام در جایگاه خود ارزشمند و قابل ستایش است.
وی خاطرنشان کرد: دوران کهنسالی برای همه ما در راه است، از این رو بسیاری از افراد در این شرایط ناتوان می‌شوند و بنا به دلایلی خانواده‌ها قادر به نگهداری از این قشر نیستند، به همین منظور وجود چنین امکاناتی از اهم امور است، تا فضایی آرام برای پیشکسوتان جامعه ایجاد شود.
طهایی گفت: این مجموعه خدمات موثری برای معلولان در نظر دارد، که برخی از این امور موجب ایجاد شرایطی برای حضور این افراد در جامعه شده و فضای نشاط و سر زندگی برای آنها فراهم می شود، که کاری بسیار ارزشمند است.
وی گفت: از بزرگان نقل است که افراد خیر و نوع دوست، بهترین انسان‌ها در دنیا هستند، از این رو در این مجموعه افراد می توانند خود را محک زده و میزان امور خیر خود را بسنجند و در راه تقویت روحیه بشر دوستانه خود گام بردارند.
استاندار البرز همچنین گفت: نقش انکارناپذیر مردم در ارتقای فرهنگ حفظ محیط زیست همراه با توسعه فضای سبز می‌تواند به منظور مقابله با این پدیده بسیار موثر واقع شود.
طهایی با اشاره به مسائل زیست محیطی و اهمیت آن برای انسان ها گفت: تاکنون برای حفظ محیط زیست از سوی مسئولان این بخش اقدامات موثری صورت گرفته، ولی در دولت تدبیر و امید بیشترین اهمیت به این بحث داده شده است.
وی گفت: تقویت فضای سبز و حفظ محیط زیست در درون و بیرون شهرها، از این منظر که ریه تنفسی شهر محسوب می‌شود، از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی خاطر نشان کرد: سازمان منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست استان، برای حفظ و احیای محیط زیست فعالیت‌های قابل توجهی انجام داده و در این راه با متخلفان به جد برخورد کرده است.
استاندار البرز افزود: مسئولان دستگاه‌های اجرایی در وظایف خود کوتاهی نمی‌کنند، ولی همراهی و همیاری مردم امری انکارناپذیر است، که مکمل فعالیت‌های دولت است.

طهایی خاطرنشان کرد: به دلیل بیابانی بودن برخی نقاط استان به خصوص در شهرستان اشتهارد، شاهد پدیده ریزگردها هستیم، از این رو توسعه فضای سبز تاثیر بسزایی در کنترل این مهم دارد.
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.