یکی از مهمترین معایب دیتا سرور های داخلی که موجب کاهش توجه کاربران می شود قیمت بالای آن است.

نراقی کارشناس آی تی در گفتگو با خبرنگار فضای مجازی باشگاه خبرنگاران گفت:اینترنت داخلی و اتصال به شبکه های داخلی از سرعت خوبی برخوردار است و پهنای باند برای استفاده داخلی مناسب است ولی سرعت آن برای استفاده کاربران خارجی بسیار ضعیف بوده و کاربران نمی توانند ارتباط خوبی با سایت های داخلی ایران برقرارکنند و در هنگام ارسال ایمیل با مشکلات بی شماری مواجه می شوند.





وی افزود:یکی دیگر از معایب دیتاسرورهای داخلی استفاده نکردن ازکنترل پنل های حرفه ای است،به همین دلیل این سرورها از امینت ضعیف و وی‍ژگی های پایینی برای مدیران وب سایت ها برخوردار است و ممکن است حک شوند.

نراقی اظهار داشت:قیمت بالای این سرور ها یکی دیگر از معایب آنها محسوب می شود،زیرا علاوه بر نداشتن موارد فوق دارای قیمتی دو تا سه برابر بیشتر از دیتاسرورهای دنیا است.

وی تصریح کرد:گران ترین سرورها مربوط به کشورهای آمریکا و کانادا است که قیمت بالای آن به خاطر گرانی اینترنت در این کشورها است و آلمان نیز در رده های ارزان قیمت سرورها قرار می گیرند.


قیمت بالا مهمترین اشکال دیتاسرورهای داخلی/آمریکا و کانادا صاحب گرانترین دیتا سرور ها


نراقی علت نبود سرورهای حرفه ای در ایران را مهیا نبودن برخی امکانات دانست و عنوان کرد:در سالهای اخیر در جهت ارتقا و رشد این امکانات تلاش های متعددی شده است به طوری که در حال حاضر سرورهای مالتی مدیا و سایتهایی که قابلیت ارائه ویدئو و صوت همراه با فرم دارند در حال فعالیت در دنیای مجازی هستند.

وی تاکید کرد:سرورها یکی از بهترین ارزش افزوده های دنیای آتی محسوب می شوند که سرمایه گذاری بسیار زیادی روی آنها انجام می شود و شرکت های خصوصی و دانش بنیان بی شماری نیز برای این سرمایه گذاری جذب می شوند.

اهمیت تولید پهنای باند برای شورای عالی فناوری اطلاعات کشور  
این نوع فناوری همانند سایر فناوری ها،دارای مزایایی است که به چند مورد آن اشاره می کنیم.

نراقی اظهار داشت:زمانی که دیتاسرور شما داخلی باشد کاربران با سرعت بالایی از اطلاعات استفاده می کنند و به همین دلیل کاربران بی شماری جذب سایتهای داخلی می شوند.

ویبا بیان اینکه Back Up برای سایت های بزرگ از اهمیت بالایی برخوردار است که معمولا دارای حجم بالایی هستند و اگر سایتها بخواهند از طریق اینترنت این اطلاعات را به سرورهای خارجی انتقال دهند باید هزینه بالایی را پرداخت کنند،در صورتی که با استفاده از دیتاسرور های داخلی می توانند با هارد به هارد کردن(به صورت سخت افزاری) به راحتی این کار را انجام دهند و در هزینه های خود صرفه جویی قابل توجهی کنند.

قیمت بالا مهمترین اشکال دیتاسرورهای داخلی/آمریکا و کانادا صاحب گرانترین دیتا سرور ها



نراقی افزود:با انتقال Back Up به سرورهای داخلی،کاربران از امنیت بیشتر و نیز سرعت اینترنت  بالاتری برخوردارند که علاوه بر این ها سایت های بزرگ می توانند  مجموعه ها و امکانات سایت خود را با سایر سایت ها به اشتراک بگذارند.


قیمت بالا مهمترین اشکال دیتاسرورهای داخلی/آمریکا و کانادا صاحب گرانترین دیتا سرور ها


وی با  بیان اینکه پهنای باند در کشور ارزش زیادی دارد گفت:وب سایت هایی که نرم افزار ها را برای دانلود می گذارند،پهنای باند قابل توجهی تولید می کنند که برای دولت و شورای عالی فناوری اطلاعات بسیار حائر اهمیت است.

نراقی در پایان گفت:تولید پهنای باند از خروج ارز از کشور جلوگیری می کند چراکه دیگر نیاز نیست آن را از سایر کشورها خریداری کنیم و دولت می تواند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم این پهنای باند تولید شده را از خود سایت ها یا دیتاسنتر آن بخرد.


گزارش:حدیث حدادی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار