یک کارشناس منطقه غرب‌ آسیا: امروزه بر همگان آشکار است که سازمان‌های تروریستی مانند طالبان، القاعده، داعش، جبهةالنصره و تمام این سیستم‌های متوحش توسط آمریکا ساخته، هدایت و مدیریت شده است.

"سید‌هادی سیدافقهی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فلسفه تشکیل، آموزش و مدیریت گروه‌های تروریستی اظهار داشت: بر همه آشکار است که سازمان‌های تروریستی مانند طالبان، القاعده، داعش، جبهةالنصره و تمام این سیستم‌های متوحش توسط آمریکا ساخته، هدایت و مدیریت شده است.  
 
وی با تاکید بر این‌که آمریکا برای تثبیت و موفقیت گروه‌های تروریستی با چند کشور به صورت هماهنگ عمل کرده است، افزود: این گروه‌های تروریستی از طریق کشورهای جنوب خلیج فارس همچون عربستان، قطر و امارات تامین مالی شده و بحث آموزش آنان عمدتا در ترکیه و اردن پیگیری می‌شود.  
 
وی ضمن بیان اینکه روش و رویکرد بهره گیری آمریکا از این سازمان‌های تروریستی به مانند دو روی سکه است، گفت: گروه‌های تروریستی ابزار آمریکا برای تفکیک جهان اسلام و ایجاد فتنه و جنگ افروزی در منطقه است، بنابراین ماموریت داعش در عربستان را می‌توان فقط کشتار شیعیان در نظر گرفت، چرا که تا به حال داعش یا حتی القاعده بر ضد منافع عربستان کاری نکرده‌اند و بیان اینکه داعش و القاعده برضد منافع عربستان عمل می‌کنند کاملا فریب اذهان عمومی به شمار می‌آید.  
 
وی در ادامه اظهار داشت: آن روی دیگر سکه هم اینطور قابل تشریح است که آمریکا گروه‌های تروریستی از جمله داعش را به عنوان ذخایر استراتژیک و کانون‌های بحران در منطقه نگه داشته و در صورت تجزیه شدن کشورهای منطقه، از آن‌ها حداکثر بهره را خواهد برد، چرا که نقشه‌های تجزیه شده عراق به چند ایالت مختلف در صفحات مجازی گروه‌های تروریستی داعش، قابل مشاهده بوده و این هم یک فریب به حساب می‌آید.  
 
 سیدافقهی در پاسخ به این سوال که آیا عربستان با این شرایط احساس خطر خواهد کرد و یا نه، گفت: این عملیات تروریستی خطری برای عربستان ندارد چرا که اکثر این حملات از قبل تعیین شده و قابل کنترل بوده، البته لازم به ذکر است، شاید بین فرماندهان بالا و میانی گروه‌های تروریستی اختلافی به وجود آید که باعث تمرد از اهداف کلی فرماندهان میانی تروریست‌ها شود و این تمرد و خروج  نیز به سرعت مهار خواهدشد.

وی با اشاره به حمله داعش در روز جمعه به مسجد شیعیان و حمله القاعده در سال گذشته به حسینیه‌ای در الاحصاء که مراسم عاشورا  برگزار می‌شد، خاطر نشان کرد: زمانی که عملیاتی از سوی تروریست‌های القاعده و یا داعش علیه پلیس عربستان صورت می‌گیرد، سریعا کشف می‌شود ولی عوامل حمله انتحاری داعش به مسجد امام علی (ع) یا حمله القاعده به حسینیه الاحصاء  نه شناسایی و نه عوامل آن دستگیر شدند. این نشان دهنده پیچیده بودن بعد تبلیغاتی، اعلامی،امنیتی و اعمالی این اتفاقات در عربستان است.
 
این کارشناس منطقه غرب‌آسیا در پایان خاطرنشان کرد: ماموریت داعش در عراق، سوریه، حتی لبنان و عربستان، در این حال فقط جنگ علیه شیعیان و سایر مذاهب بجز جریان‌های وهابیت است، چرا که زیرساخت اندیشه حاکم بر داعش، از مکتب وهابیت الهام گرفته شده‌است.  

 انتهای پیام/
برچسب ها: تروریست ، داعش ، آمریکا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار