امانی در اجلاس دبیران استانهای سراسر کشور حزب موتلفه:

اقتصادی که ۸۵ درصد آن در دست دولت است، شکوفا نمی‌شود

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: اقتصادی که ۸۵ درصدآن مستقیم و غیر مستقیم در دستان دولت است، شکوفا نمی‌شود.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای باشگاه خبرنگاران، محمدعلی امانی قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در اجلاس دبیران استانهای سراسر کشور حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر می‌خواهیم اقتصاد شکوفا شود باید از دست دولت خارج شود زیرا با اقتصادی که ۸۵ درصدآن مستقیم و غیر مستقیم در دستان دولت است اقتصاد شکوفا نمی شود. 

وی در ادامه افزود: امسال پنجاهمین سالی است که شهدای حزب موتلفه اسلامی این حزب را به عنوان امانت به ما سپرده اند و ما وظیفه داریم در مسیری که آنها هموار کردند، حرکت کنیم.

امانی تصریح کرد: شروع حرکت حزب موتلفه اسلامی بر اساس یک تکلیف دینی و شرعی در خدمت مرجعیت آغاز شد و هدف مهم این حزب در این نیم قرن تلاش و مجاهدت تشکیل جامعه نمونه اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: در زمان نهضت امام خمینی(ره) بارزترین و دقیق‌ترین گفتمان در خط اسلام و امام میان همه جریانات سیاسی و مبارز را بزرگان حزب موتلفه اسلامی به عمل درآوردند .

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: وصیت شهدا به ما این است که از گفتمان جامعه نمونه اسلامی عدول نکنیم و یاران شهدا به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

وی افزود: موتلفه اسلامی در زمینه اعتقادی از اصول خود هیچگاه کوتاه نیامده است، در زمانی که اعضای این حزب در نهضت امام(ره) و انقلاب در زندان بودند خطر انحرافی سازمان منافقین را درک کردند و تنها تشکیلاتی که در مقابل سازمان مجاهدین که بعدها منافقین نام گرفت ایستاد، موتلفه اسلامی بود.

امانی تاکید کرد: تنها جریانی که توفیق داشت پس از انقلاب در مقابل منافقین بایستد و ریشه منافقین را محو کند موتلفه اسلامی و سردار رشید اسلام شهید لاجوردی و دوستان وی بودند.

وی افزود: شهید لاجوردی در طول سالها فعالیت در سازمان زندانها سعی کرد منافقین را از انحراف نجات دهد و ساعتها در این زمینه وقت گذاری کرد. شهید لاجوردی زندانیان را به اردو، نماز جمعه، مراسم عزاداری عاشورا و تاسوعا می برد و اسلام را در زندانها حاکم کرده بود و توانست با تفکر جامعه نمونه اسلامی ریشه نفاق را خشک کند.

وی افزود: در زمینه اقتصادی گفتمان موتلفه اقتصاد مردمی و واگذاری اقتصاد به مردم است. این موضوع را از سالها پیش دنبال کرده‌ایم. اگر می‌خواهیم اقتصاد شکوفا شود باید از دست دولت خارج شود زیرا با اقتصادی که ۸۵ درصد آن مستقیم و غیر مستقیم در دستان دولت است اقتصاد شکوفا نمی‌شود.

امانی در ادامه گفت: در مجلس اول به خاطر همین گفتمان تهمت های ناروایی را به بزرگان موتلفه اسلامی زدند، در دولت وقت، مرحوم عسگر اولادی که عهده‌دار وزارت بازرگانی بود مجبور به استعفا شد زیرا از گفتمان جامعه نمونه اسلامی نمی‌خواست عدول کند. امروز نیز می‌بینیم مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند و با اقتصاد مقاومتی که رکن آن مردمی‌شدن اقتصاد است می‌توان مشکلات را از بین برد.

وی با تاکید بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی توسط قوای کشور با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: دولت حجت‌الاسلام روحانی اعتقادی به اقتصاد مردمی ندارد به همین دلیل نتوانسته تا به امروز مشکلات را حل کند. اقتصاد مقاومتی منافع برخی نهادها را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما ما پای اقتصاد مقاومتی و مردمی ایستاده‌ایم تا مشکلات اقتصادی بر طرف شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: امانی ، موتلفه ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار