آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي: فعالان كانون‌های فرهنگی انقلاب فرهنگی در روح مردم ايجاد می‌كنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي در گردهمايي كانون هاي فرهنگي مساجد استان اصفهان اظهارداشت: كانون هاي فرهنگي با فكر مردم كار دارند و فعاليت آن ها مشخص نيست و كمتر مردم از فعاليت هاي فعالان فرهنگي با خبرند زيرا فعاليت هاي آن ها همانند فعاليت هاي مادي نمايان نيست.

وي افزود: فعالان فرهنگي انقلاب فرهنگي در روح يك شخص ايجاد مي كنند كه اين انقلاب فرهنگي به رشد افراد كمك مي كنند و در جهت تامين نيازهاي معنوي افراد است.

عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: براي افزاييش فرهنگ جامعه بايد علوم مورد نياز افراد را ارائه داد و طرز تفكرها را در جهت تربيت افراد صالح تغيير داد.

وي با اشاره به تغيير تفكري كه تشكل هاي فرهنگي ايجاد مي كنند، تصريح كرد: اين تغيير تفكر ها منجر به انقلاب فرهنگي در روح افراد مي شود و اين تغيير تفكرات را كمتر افراد جامعه خبردار مي شوند و كار فرهنگي به همين جهت بسيار سخت است.

آيت الله مهدوي با بيان اينكه فرهنگ ارتباطي با انجام يك عمل و فعاليت ندارد، تصريح كرد: مجموعه تفكر مردم يك فرهنگ است كه اگر فكر مردم ارتقاي يابد، فرهنگ و عملكرد يك جامعه نيز بهبود و ارتقا مي يابد.

وي اضافه كرد: بعضي از تعاريف فرهنگ متناسب با فرهنگ نيست بلكه فرهنگ به معناي كيفيت مجموعه اي از تفكرهاي انسان ها است.

وي ادامه داد: براي تعالي فرهنگ يك جامعه بايد حنبه هاي علمي و فكري انسان هاي آن جامعه را ارتقا داد و بسياري از اموزه هاي فكري و علمي را به آن ها انتقال داد.

آيت الله مهدوي با اشاره به اهميت پويايي مساجد گفت: فعاليتهاي كانون هاي مساجد منجر به پويايي مساجد شده زيرا تغذيه فكري و انجام فعاليت هاي فكري عامل مهمي در پويايي يك مجموعه است.

وي يادآورشد: امروز فعاليت هاي زيادي در حوزه هاي مختلف فرهنگي علمی آموزشي و پژوهشي در مساجد استان به سبب فعاليت كانون‌هاي مساجد صورت مي گيرد.

نماينده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اينكه بايد نسبت به سالام و مليت كشور خود حساس باشيم؛ بيان داشت دشمنان براي مقابله با انقلاب اسلامي ايران با استفاده از نيروي قدرت و ايجاد سلطه فكري بر مردم كشور، اهداف خود را دنبال مي كنند.

وي ادامه داد: تسلط فكري دشمن بر مردم يك ملت مقدمه و عامل تسلط بر عرصه هاي نظامي، اقتصادي، علمي و ساير عرصه خواهد بود و از اين طريق قادر به تحقق اهداف كلان خود در يك كشور و منطقه مي شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: فعالان ، انقلاب ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.