معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی کشور گفت: در 29 هزار مسجد کشور طرح تلاوت نور را اجرا می‌شود که از این تعداد هفت هزار مسجد بحث تفسیر قرآن را دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی در نخستین همایش ملی تکریم خادمان طرح تلاوت نور افزود: جای مسرت و خوشحالی است که سفره قرآنی در مساجد پهن است و همه ما می‌توانیم از آن متنعم شویم.

وی با بیان اینکه هم اکنون شاهد هستیم درمساجد بالای 100 جلد کتاب قرآن نیاز دارند، گفت: پس از اجرایی شدن این طرح در مساجد، حوزه‌های دیگر نیز از این طرح استقبال کرده و هم اکنون این طرح در اداره‌ها، دانشگاه‌ها، امامزاده‌ها و حتی منازل اجرا می‌شود.

دبیرستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور نیز در این همایش گفت: در لیست نعمت‌های الهی که غیر قابل شمارش است، بالاترین نعمت هدیه شده به جهان هستی، نعمت قرآن و ولایت عنوان می‌شود.

حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب‌ سلیمانی مهم‌ترین ویژگی قرآن را سوق دادن انسان به سمت عبودیت و معنویت عنوان کرد و افزود: بزرگ‌ترین دستاورد قرآن این است که انسان را از وسوسه و دسیسه‌های شیطان مصون بدارد و به عروج رساند.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم با تهاجم فرهنگی مقابله کنیم، باید با قرآن مأنوس باشیم و از قرآن انرژی بگیریم گفت: امام خمینی(ره) علاوه بر زمان مشخصی که برای تلاوت داشتند، اگر برایشان فراهم می‌شد، فرصتی دیگر را نیز به قرآن اختصاص می‌دادند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گفت: برخی قرآن را تنها دستاویزی برای رسیدن به آمال و آرزوهای خود می‌دانند، این در حالی است که قرآن برای هدایت بشر نازل شده است.

حسن رحیم‌پورازغدی با اشاره به مهدویت در دین اسلام، افزود : مهدویت وعده پیروزی عدالت، اخلاق و توحید است که مسلمانان باید خود را برای ظهور آماده کنند، با این وجود برخی تنها با ادعای انتظار، عبث و بیهوده نشسته و ظهور منجی را تنها برای هدایت بشر، ساماندهی امور و حل برخی مشکلات انتظار می‌کشند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.