استفاده نادرست ازشبکه های اجتماعی و همچنین فضای مجازی به تدریج توانایی تصمیم گیری افراد را در مورد انتخاب فرهنگ غنی خود و یا فرهنگ نامتعارف القا شده تحت تاثیر قرار می دهد.

متین السادات نصری روانشناس و مدرس دانشگاه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران گفت:فردی که در معرض فضای مجازی قرار می گیرد باید از درجه ای از پختگی اجتماعی برخوردار باشد که با قرار گرفتن در این فضا دچار زندگی تقلیدی نشود.

استفاده  نادرست ازشبکه های اجتماعی جو فکری جامعه را مسموم می کند!
وی در توضیح مفهوم زندگی تقلیدی گفت:زندگی تقلیدی به نوع پیام هایی که در فضای مجازی رد و بدل می شود و زندگی روزمره افراد را تحت تاثیر قرار می دهد می گویند.به طور مثال پیامی در فضای مجازی به صورت مغرضانه یا غیر مغرضانه  پخش می شود و ما بدون اینکه فکر کنیم که آیا این پیام درست است یا نادرست آن را انتشار می دهیم.

وی با بیان اینکه  فضای مجازی به مخاطبان خود افکاری را از طریق کنترل افکار آنها القا می کند گفت:در واقع  فضای مجازی به مخاطب می گوید چطور فکر کند؟چگونه رفتار کند؟چه بپوشد؟چگونه تصمیم گیری کند؟و در نهایت نحوه آداب و رسوم یک ملت را تغییر می دهد.  

ملتی که خودشان یک فرهنگ غنی دارند ولی چون هر روز،هر ساعت و شاید هر ثانیه از زندگی درگیر استفاده نادرست از فضای مجازی شده است به تدریج  قدرت تصمیم گیری خود را در مورد انتخاب فرهنگ غنی خود و یا فرهنگ نامتعارف القا شده از دست می دهد.


استفاده  نادرست ازشبکه های اجتماعی جو فکری جامعه را مسموم می کند!


متین السادات نصری در خصوص پیام هایی که عرق ملی و هیجانات افراد را تحریک می کند و تاثیر آنها بر روی جامعه گفت:این نوع پیام ها با مضمونی مانند:"اگر ایرانی هستی کپی کن و ...." باعث می شود افراد خودشان ناخودآگاه به انتشار این پیام ها مبادرت ورزند و این در حالیست که رفته رفته مخاطبانی که از پختگی اجتماعی بالایی برخوردار نیستند پیام هایی را تبلیغ کنند که جو فکری جامعه را مسموم می کند. 

گزارش :مریم عبدالهی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.