معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش و همت ما در این سازمان، استاندارد کردن فضاهای آموزشی کشور و برقراری عدالت آموزشی است و برای تامین زیرساختارهای استاندارد در مدارس، چه از نظر فضای فیزیکی و یا تجهیزات تلاش می​کنیم.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران، مرتضی رییسی، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش درباره‌ی افزایش ایمنی مدارس و برقراری عدالت آموزشی گفت: بیشترین پروژه‌های آموزشی نیمه‌تمام در استان خوزستان، تهران و خراسان رضوی است و استان خوزستان یکی از مهمترین استانها در زمینه ساخت فضای آموزشی و تامین منابع عمرانی مدارس است.

وی افزود: تلاش و همت ما در این سازمان، استاندارد کردن فضاهای آموزشی کشور و برقراری عدالت آموزشی است و برای تامین زیرساختارهای استاندارد در مدارس، چه از نظر فضای فیزیکی و یا تجهیزات تلاش میکنیم.

وی با اشاره به مشکلات مدارس استان خوزستان گفت: بخشی از مشکلات استان به صدمات ناشی از جنگ تحمیلی بر میگردد و به همین علت مجلس بودجهای را برای تامین سیستم سرمایشی مدارس در نظر گرفته است.

وی افزود: هیچ دانشآموزی در کشور به دلیل نبود فضای آموزشی از تحصیل محروم نشده است. مدارس تخریبی و نیازمند مقاومسازی در کشور وجود دارد و یکسوم دانشآموزان کشور در مدارس غیر استاندارد و نیازمند مقاومسازی تحصیل میکنند، اما دانشآموز محروم از تحصیل به دلیل فضای آموزشی نداریم.

رییسی افزایش امنیت مدارس را از سیاستهای وزارت آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: بودجه عمرانی امسال آموزش و پرورش 1340 میلیارد تومان است که 90 درصد آن معطوف به ایمنی مدارس است.

وی ضمن خبر دادن از حضور وزرای آموزش و پروش 17 کشور در ایران گفت: سازمان ملل متحد در حال تدوین نقشه راه مدرسه ایمن است. کشور ما در این زمینه تجربیاتی دارد؛ در سال 2006 میلای قانون تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که بر اساس آن مدارس استاندارد کشور از یکسوم کل مدارس کشور به دوسوم توسعه یافت و این اقدام موجب شد تا سازمان ملل از ایران تقدیر کند.

وی افزود: در نشستی که مهرماه امسال برای ایمنی مدارس و با حضور 17 کشور و سازمانها و نهادهای بینالمللی در ایران برگزار میشود، نقشه راه و وظایف کشورها در زمینه ایمنی مدارس در حد فاصل سالهای 2015 تا 2030 میلادی ترسیم و نهایی میشود.




انتهای پیام/

برچسب ها: استاندارد ، مدارس ، عدالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.