خواننده «يار دبستاني من» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

امام (ره) تاکید کردند که "مردم را شاد نگه داريد"

خواننده سرود انقلابی "یار دبستانی من" می‌گوید: امام خميني(ره) فرمودند که "شما مردم را باید شاد نگه دارید"، این اتفاق برای من یکی از بهترین‌ اتفاق‌ها بود.

امام خميني (ره) فرمودند مردم را شاد نگه داريد"جمشید جم" خواننده و تهیه‌کننده رادیو و تلویزیون در دوران انقلاب اسلامي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در تشریح خاطرات خود از امام(ره) گفت: آن دوران هر برنامه‌ای که با فضایی متفاوت‌تر در حال تولید بود قبلش از حاج احمدآقا کسب تکلیف می‌کردیم، خوب بخاطر دارم در برنامه‌ای با فضایی شاد و طنز لازم بود دست بزنیم و من با حاج احمدآقا تماس گرفتم تا اجازه‌ی ايجاد این فضا را از امام(ره) بگیریم. بعد از چند روز از دفتر امام خمینی(ره) با من تماس گرفتند و من را به منزل امام (ره) دعوت کردند، در آن دیدار کاملاً مبهوت بودم تا اینکه امام(ره) فرمودند که "شما مردم را باید شاد نگه دارید"، این اتفاق برای من یکی از بهترین‌ اتفاق‌ها بود.

وي ادامه داد: من که آن زمان جوانی با هزاران آمال و آرزو بودم، فعالیت‌هایم را بیشتر صرف تحصیل و کاوش در زمینه موسیقی کردم چرا که موسیقی پیشینه‌ی فرهنگی ایران است و این دلیل محکمی برایم بود تا دنبال چیزی باشم که در آن بازه‌ی زمانی در جامعه به آن پرداخته نمی‌شد که این اتفاق فقط با اعتماد و نوری که از سمت امام (ره) بود، شکل گرفت.

خواننده سرود انقلابی «يار دبستاني من» در ادامه با بیان اینکه دغدغه‌ی اصلی‌ من، فعالیت در صدا و سیما و کار در حیطه‌ی موسیقی بود، گفت: با این دورنما به امام (ره) نزدیک شدم تا راه و خطی درست را از ایشان بیاموزیم و این در حالی بود که یک اعتماد متقابل بین مردم و امام خمینی(ره) شکل گرفته بود لذا من سعی کردم بیشتر از سخنان و رهنمود‌های امام (ره) استفاده کنم.

جم خاطرنشان کرد: بهمن سال 1357 بود که انقلاب اسلامی پیروز و بلافاصله بعد از دو سال از این پیروزی، جنگ تحمیلی آغاز شد، این دگرگونی به طوری شکل گرفت که ایران زمان کمی برای خودسازی داشت و این رهنمود‌ها و دید وسیع امام خمینی(ره) بود که باعث شد  جهان صدای ایران و پیغام امام (ره) را بشنود و دریافت کند.

وی در ادامه افزود: وظیفه‌ی اصلی ما در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در آن بازه‌ی زمانی، رساندن صدا و پیغام امام (ره) به مردم بود و خود ما برنامه‌سازان هم در صدد آن بودیم که از این سخنان استفاده کنیم و آنها را در خلال برنامه‌ها بکار گیریم.

جم افزود: آن زمان، مردم و مخاطبان نمی‌دانستند چه تعداد افراد پشت زمینه‌ی برنامه‌ها هستند، اما اعتماد خوب و قوی برقرار شد که در صدر آن اعتمادی بود که امام (ره) نسبت به رسانه داشتند؛ ایشان مدام بر این گفته خود که "به جلو حرکت کنید، مردم را شاد کنید و جامعه را بسازید" تأکید داشتند و بسیار به هنرمندان اهمیت می‌دادند.

 تهیه‌کننده برنامه‌های رادیو تهران تاکید کرد: خوشبختانه صدا و سیما در ایران سنگ بنای درستی دارد و این گام‌های درست باعث حفظ ارزشها در رسانه شده است.

وی در خصوص ساختار برنامه‌ها در دهه‌های اول انقلاب اظهار داشت: در ابتدای دوران پیروزی انقلاب، اکثر برنامه‌ها چه تلویزیونی و چه رادیویی ساختار معینی نداشتند، ما چینش برنامه‌ها را از اهداف و افکار امام خمینی(ره) و گستره‌ی حضور مردم می‌گرفتیم و با همکاران و برنامه‌سازان هماهنگ می‌کردیم تا بر اساس خط مشی‌های امام(ره) به اهداف روشن نهال نوپای انقلاب دست یابیم.

جم در پایان خاطرنشان کرد: رمز پیروزی بر طاغوت، همدلی و هم‌نفسی ملت ایران بود، همچنین مردمی که با دل و جان صدای امام (ره) شنیدند و حماسه‌ای پرشور را رقم زدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار