دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از طرح‌های شهری به دلیل تغییر نگرش و اختلافات فرهنگی میان شهروندان بر افزایش نزاع‌های خیابانی دامن می زند.

محمد اسماعیل سعیدی دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاثیر طرح‌های شهری بر گسترش نزاع‌های خیابانی اظهار کرد: اجرای طرح  های شهری بدون در نظر گرفتن آثار مخرب و فرهنگ و نوع نگرش شهروندان می‌تواند نتیجه جبران ناپذیر بر دامنه آسیب‌هایی همچون افزایش نزاع‌های خیابانی نقش بسزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: نوع بافت‌های شهری و سبک زندگی در این بافت‌ها بر پدیده و آسیب‌های اجتماعی موثر است بطوریکه در چند دهه اخیر با طرح‌های عمرانی مواجه شدیم که علاوه بر نقش مهم آن بر مدیریت شهری آْثار مخربی بر افزایش نزاع‌های خیابانی داشته است.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وضعیت نزاع‌های خیابانی در طرح‌های عمرانی در دهه‌های اخیر تصریح کرد: برخی از طرح‌های عمرانی در دهه‌های اخیر از جمله طرح نواب با وجود اینکه طرح خوبی در مدیریت شهری بوده است تا کنون آثار مخربی بر افزایش نزاع‌های خیابانی داشته است.

وی افزود: با اجرای طرح نواب، بزرگراه نواب به دو قسمت با فرهنگ و سبک زندگی متفاوت تقسیم شده بطوری که پدیده آسیب‌های اجتماعی و بزه‌هایی در خیابان نواب بطور جدی افزایش یافته است.

سعیدی تاکید کرد: طرح عمرانی نواب طرح خوبی بوده اما طرح پیوست فرهنگی نداشته است، زیرا خیابان نواب یک محله را به دو نیمه تقسیم کرده بطوریکه هم‌اکنون یک فاصله عمیقی از نظر فرهنگ میان محله قدیم و جدید این منطقه به وجود آمده  و نتیجه آن ظهور افراد بی هویت در گوشه و کنار این طرح عمرانی است.

*تاثیر سبک زندگی مدرنیته بر افزایش نزاع‌های خیابانی!!

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاثیر سبک زندگی مدرنیته بر افزایش نزاع‌های خیابانی را باید جدی بگیریم مطرح کرد: در طول فرآیند زمانی، بروز و ظهور شکل‌گیری محله و شهرهای بی هویت در دو دهه اخیر با توجه به شیوه شهرسازی به سبک زندگی مدرنیته و گرایش شیوه سنتی به مدرن و آپارتمان‌نشینی در افزایش نزاع‌های خیابانی تاثیر مستقیم دارد.

وی افزود: در دهه‌های اخیر شهرک‌های جدیدی احداث شده که در آن پیوست فرهنگی وجود نداشته و خود بستری برای گسترش نزاع خیابانی است.

سعیدی در پایان گفت: در زندگی‌های مدرن امروز جمعیت کثیری در داخل آپارتمان‌ها و شهرک‌ها مستقر شدند که شناخت کافی نسبت به یکدیگر ندارند و زمینه‌ای برای اختلافات و بروز نزاع‌های خیابانی است بطوریکه آمار چنین نزاع‌هایی نگران‌کننده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار