با استفاده از سیستم های همپوشانی هزینه ها در حدود سه هزار میلیارد کاهش یافت که خود می تواند بودجه چند وزارت خانه را تامین کند

به گزارش خبرنگار رفاهی باشگاه خبرنگاران : در هفته ای که گذشت در سازمان تامین اجتماعی شاهد چند اتفاق بوده ایم 

* ایا بازنشستگی ارامش فردا را به همراه دارد؟

بازنشستگی مرحله ای از زندگی است که افراد ضرورتی به کار و فعالیت نداشته و می توانند در خانه با ارامش خاطر به فعالیت های مورد علاقه خود بپردازند اما این ارامش زمانی اتفاق می افتد که نگران هزینه های مالی و حقوق و مزایای خود نباشند.

*اجرای سیاست های نظام سلامت برای بازنشستگان:

در گذشته بیش از 50 درصد هزینه های درمانی از سوی بیماران پرداخت می شد که هم اکنون کمتر از 6 درصد آ ن از سوی بیماران پرداخت می شود و هزینه های خانمان سوز شیمی درمانی و رادیوتراپی با مصوبه شورای عالی بیمه 100 درصد رایگان اعلام شد.

*کاهش هزینه ها با سیستم های همپوشانی

معاون فنی و درامد سازمان تامین اجتماعی گفت: با مکانیزه شدن سیستم های همپوشانی و با همت IT و مسئولان سازمان ، هزینه ها حدود سه میلیارد تومان کاهش یافت که خود می تواند بودجه چند وزارت خانه را تامین کند.

**ادغام بیمه ها در انتظار ساختارهای یکسان با یکدیگر

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در بیمه های حوزه وزارت رفاه تفاوت هایی وجود دارد مثلا در بیمه سلامت ، بیمه درمان را داریم اما بیمه تامین اجتماعی چند لایه ای است که علاوه بر خدمات درمانی خدمات بازنشستگی نیز در ان ادغام است و تا هنگامی که این ساختارها با هم یکسان نشوند ادغام بیمه ها معنا و مفهومی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.