وزیر صنعت،معدن و تجارت ؛

چابهار می تواند از عسلويه پيشی بگيرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: اگر طرح های مصوب دولت در منطقه چابهار به طور جدی اجرایی شود قطعا چابهار می تواند از عسلویه پیشی بگیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، نعمت زاده روز گذشته در حاشیه امضای قرارداد مجتمع فولادی مکران در شهرستان چابهار افزود: قرارداد امروز که آغاز طرح تولید یک و شش دهم میلیون تن آهن اسفنجی در مکران است بخشی از این طرح عظیم است.

وی، با بیان اینکه معمولا طرح های فولادی در کشورمان زمانبر است و گاهی تا ده سال به طول می انجامد، افزود: خوشبختانه کارهای مطالعاتی این طرح ظرف مدت یک سال انجام شد و امیدواریم به سرعت اجرایی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور این است که اگر قولی به منطقه ای یا به کشور می دهیم حتما تحقق یابد، گفت: یکی از قول های بزرگ رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان همین مجتمع است که ان شاء الله به سرعت مراحل اجرایی آن به پیش خواهد رفت.

نعمت زاده افزود: شرکت ای وی تک اگر به زمانبندی و کیفیت کار متعهد باشد می تواند الگو و نمونه کار بسیار خوبی برای کارهای بعدی خود در ایران و منطقه باشد و از این منبع برای کارهای خود تبلیغ و بازاریابی کند.

وی همچنین به ایجاد خط لوله گاز ایران به پاکستان در منطقه اشاره کرد و گفت: اگر مذاکرات 1+5 با موفقیت به انجام برسد که یقین داریم به نتیجه می رسد شاید این مسئله نیز حل شود و این خط لوله به مرز ایران و پاکستان برسد و بعد از آن صادرات گاز شروع شود.



انتهای پیام// ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.