مدیر مدرسه‌ی فقه‌و اصول امام رضا(ع) گفت: موارد زیادی وجود دارد که ما را امیدوار می‌کند حوادث یمن را رسد کنیم که آیا رهبر انصارالله همان یمانی وعده داده شده است یا نه؟

حجة‌الاسلام ناصر‌ نیلساز مدیر مدرسه‌ی فقه‌و اصول امام رضا(ع) در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران، در خصوص موارد قابل تطبیق و شبها‌ت‌های احتمالی اتفاقات اخیر یمن با قیام یمانی اظهار داشت: در روایات نکاتی در باره یمانی وجود دارد که شاید با اتفاقات و وقایع اخیر یمن قابل تطبیق احتمالی باشد.

وی با اشاره به زیدی بودن غالب مردم یمن در طول تاریخ تصریح کرد: بر طبق اخباری که به ما می‌رسد اخیراً بسیاری از مردم یمن از جمله نیروهای انصارالله از مذهب زیدی به مذهب شیعه 12 امامی برگشته‌اند.

حجة‌الاسلام نیلساز در ادامه با اشاره به گزارش العربیه مبنی بر " شنیده شدن بانگ اشهدان علیاًولی‌الله بعد از 1400سال از ماذنه‌های جمهوری اسلامی یمن " تاکید کرد: فقه زیدی شبیه فقه اهل سنت است و می‌دانیم که اهل سنت اشهدان‌علیاًولی‌الله نمی‌گویند لذا این مسئله نشان می‌دهد آن‌ها بر طبق فقه زیدی عمل نکرده‌اند.

مدیر مدرسه فقه و اصول امام رضا با یادآوری روایتی که بیان می‌کرد " یمانی دوست داره امام علی (ع) است" تصریح کرد: این که بعد از 1400 سال برای اولین بار از ماذنه‌های جمهوری اسلامی یمن بانگ اشهدان‌علیاًولی‌الله پخش می‌شود نشان دهنده آن است که انقلاب اخیر یمن بر پایه‌ی محبت به امیر‌المؤمنین بوده و احتمال تطبیق این حوادث را با نشانه‌های یمانی قوی‌تر می‌کند.

وی همچنین با اشاره به نقل قول عبدالله بن‌عمر گفت: طبق مطلب مذکور اگر چه یمانی از یمن قیام می‌کند اما از طایفه‌های یمن نبوده بلکه از قریش است که شجره‌نامه رهبر انصار‌الله حاکی از آن است که او از صادات بنی‌هاشم است.

حجة‌الاسلام نیلساز افزود: نام این فرد " عبدالملک بدرالدین‌الحوثی‌الطباطبایی " است که همین عبارت " الطباطبایی " نشان‌ دهنده آن است که او از بنی هاشم هم از طوایف مهم قریش است.
وی با اشاره به وضعیت فرهنگی اجتماعی کشور یمن تاکید کرد: از آن‌جا که جامعه‌ی من بسیار دست نخورده است به طوری که آن‌ها گرفتار تکنولوژی ارتباطات و بسیاری از آفات دنیای امروز نیستند بنابراین اعتقادات آن‌ها بسیار خالص است.

مدیر مدرسه فقه  و اصول امام رضا تصریح کرد: همین اعتقادات خالص می‌تواند با روایتی که پرچم یمانی را با هدایت‌ترین میدانست مطابقت داشته باشد .

وی بیان کرد: امروز نیروهای بسیار پاک و مخلصی در راه خدا قیام کرده و در سه جبهه درگیر جنگ هستند به طوری که هم توان مقاوت در برابر لشگر سعودی و هم مبارزه با طرفداران منصور هادی رئیس جمهور فراری در شهر عدن و همچنین جنگ با القاعده در شرق یمن را دارند .

حجة‌الاسلام نیل‌ساز در پایان خاطرنشان کرد: همه‌ی این موارد ما را برای رسد حوادث آینده یمن امیدوار می‌کند که آیا عبد‌الملک بدرالدین همان یمانیست که طبق روایات باید در ماه رجب همزمان با سفیانی و سید خراسانی قیام کند و البته این قیام بایستی در حمایت از امام زمان باشد نه برای سرنگونی یک شخصیت سیاسی.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود اذر
۱۶:۱۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
انشاالله که همان سید یمانی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
انشالله یمانی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۵ دی ۱۴۰۲
انشاالله ظهور بسیار نزدیک هست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۱۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
الله واکبر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۱۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
الله واکبر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۱۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
الله واکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب کبری سلام الله علیها
Iran (Islamic Republic of)
داش لوتی...
۱۶:۲۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
به شرفم قسم سید یمانی همین آدم هست...درود به شرفش
Netherlands (Kingdom of the)
حسن
۲۳:۱۶ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
به نظرم یمانی همینه اسم اصلی بدرالدین فکر کنم حسن هست و درستم هست
آخرین اخبار