شهرکرد؛

بالاترين سطح جذب اعتبارات سامانه هاي نوين آبياري در كشور

استان چهارمحال و بختیاری، بالاترين سطح جذب اعتبارات سامانه هاي نوين آبياري كشور در سال گذشته (1393) را به خود اختصاص داد.

مدیرکل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد با اعلام این خبر گفت: اعتبارات جذب شده از محل كمك‌هاي فني و اعتباري، جزء 3 بند و تبصره 20 قانون ج می‌باشد که این استان، 100 درصد كمك‌هاي فني و اعتباري و بيش از 95 درصد اعتبارات تبصره 20 را جذب نموده است.

رستم غیبی پور با بیان اینکه تا پايان سال گذشته، 46 هزار و 338 هكتار از اراضي كشاورزي استان چهارمحال و  بختیاری به سامانه هاي نوين آبياري تجهیز شد، افزود: 13 هزار و 249 هكتار از اين ميزان، قطره اي و 33 هزار و 89 هكتار باراني مي‌باشد.  

وی همچنین از آغاز اجرای پروژه های سيستم آبياري تحت فشار در اراضي عمومي روستاي مورچگان شهرستان بروجن خبر داد و گفت: اين پروژه با انتقال َآب چشمه شيرخوني با دبي 168 ليتر در ثانيه و در سطح 280 هكتار از زمین‌های مزرعه خنگ این روستا اجرا می‌شود.

به گفته غیبی پور؛ اعتبار این طرح از محل تسهیلات بلاعوض جهادكشاورزي و آورده کشاورزان تأمین شده و 280 نفر از اهالي روستاي مورچگان از مزایای این طرح بهره‌مند مي‌شوند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.