پنتاگون برای مقابله با دولت سوریه داعش را بوجود آورد

مدارک جدیدی از وزارت دفاع آمریکا فاش شده که نشان می‌دهد پنتاگون برای مقابله با دولت "بشار اسد" شرایط پیدایش داعش را فراهم کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ گزارش جدیدی از بخش اطلاعات وزارت دفاع آمریکا فاش شده است که نشان می‌دهد پنتاگون کاملا از نتایج زیانبار دخالت نظامی در جنگ داخلی سوریه آگاه بود و با تجهیز نظامی مخالفان در این کشور، شرایط پیدایش داعش را فراهم کرد. واشینگتن می‌دانست با حمایت نظامی از مخالفان "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، پیدایش یک گروه تروریستی جدید حتمی است؛ اما برای سرنگونی دولت سوریه، از شکل‌گیری داعش استقبال کرد.

گزارش‌های افشا شده از وزارت دفاع آمریکا نشان می‌دهد، پنتاگون از ژانویه 2014 (دی 92) ارسال تسلیحات نظامی را برای مخالفان دولتی در سوریه آغاز کرد. این تجهیزات نظامی شامل  سلاح‌های سبک و موشک‌های ضد تانک بودند. نمایندگان کنگره نیز از ماجرا اطلاع داشتند و در‌حقیقت آنها بودند که پشت درهای بسته با طرح تجهیز نظامی مخالفان سوری موافقت کردند. ارسال سلاح های آمریکایی به دست مخالفان "بشار اسد" فوریه سال جاری (بهمن 93) بار دیگر از سر گرفته شد. سخنگوی پنتاگون مدعی شد هدف از ارسال سلاح به سوریه، کمک کردن به مخالفان "بشار اسد" در جهت حفظ جان شهروندان این کشور است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: پنتاگون به خوبی از محل اختفای القاعده در میان مخالفان دولتی سوریه آگاه بود. مقامات وزارت دفاع آمریکا می‌دانستند تروریستها در جمع مخالفان دولتی حضور دارند و تجهیز نظامی آنها بدون شک موجب پیدایش یک گروه تروریستی بزرگ‌تر و قوی‌تر خواهد شد.

در پایان این گزارش نسبت به ائتلاف گروههای مختلف تروریستی و پیدایش گروهی خارج از کنترل در منطقه خاورمیانه هشدار داده شده است. 

جنگ داخلی سوریه از 26 ژانویه 2011 (6 بهمن 89) آغاز شد و تاکنون بیش از 220 هزار قربانی و حدود 7 میلیون و 600 هزار آواره بر‌جای گذاشته است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار