دعوای سازمان اسپورت آکورد با بزرگان کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) بعد از لغو عضویت چندین فدراسیون جهانی به مرحله تازه‌ای رسیده است.

یک برنده ویک بازنده در دعوای اسپورت آکورد با iocبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از tusatoday اگر بحث میان رییس سازمان اسپورت آکورد و کمتیه بین المللی المپیک مسابقه بوکس بودt داوران تا به حال مسابقه را متوقف کرده بودند.

ماریوس وایزر رییس اسپورت آکورد نبرد اشتباهی را با انتقاد عمومی از رییس IOC انتخاب کرده است.

بعد از این انتقادات وایزر به زحمت روزی پیدا می‌شود که چند فدراسیون یا مسئول المپیکی عضویت خود در اسپورت آکورد را لغو نکنند. وایزر در اجلاس ماه قبل اسپورت آکورد به میزبانی سوچی روسیه از توماس باخ رییس ioc به صراحت انتقاد کرده بود.

بعد از این جریان بیش از 10 فدراسیون جهانی تا به حال عضویت خود در اسپرت آکورد را لغو کرده اند و لیما پایتخت پرو نیز از میزبانی مسابقات جهانی کامپت 2017 انصراف داد.

باخ در پشت صحنه جنبشی را راه انداخته است که آینده وایزر و سازمان اسپورت آکورد را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

جالب اینجاست که وایزر از موضع خود کوتاه نمی‌آید. او که گفته بود سیستم ioc "تاریخ گذشته، قدیمی، اشتباه، غیرمنصفانه و غیر شفاف است و برنامه اصلاحی ioc "هیچ استفاده‌ای برای فدراسیون‌های ورزشی ندارد". وی از آن زمان تا کنون حرف خود را عوض نکرده است.

وایزر نظرات کلی خود را تکرار کرده و هفته قبل برنامه اصلاحی 20 بندی خود را برای باخ ارسال کرد. علاوه بر این، درخواست اعلام مبلغ جایزه المپیک و 50 درصد سهم فدراسیونها در کانال المپیکی را هم ارایه کرد.

آیا وایزر حمایتی هم به همراه دارد؟

تقریبا هیچ حمایتی از وایزر نمی‌شود.
بدمینتون و بسکتبال از رشته‌های المپیکی بودند که اخیرا عضویت اسپورت آکورد خود را لغو کردند انجمن فدراسیونهای ورزشی تابستانی نیز ارتباط خود با اسپورت آکورد را قطع کرد و شیخ احمد رییس شورای المپیک آسیا میخ آخر را با حمایت از باخ و انتقاد از وایزر به زمین کوبید.

وایزر هفته قبل در نامه‌ای به باخ درخواست برگزاری جلسه‌ای برای روشن شدن موضوع ارایه کرد اما باخ این درخواست را هم رد کرد و گفت موضوع را در جلسه هیئت اجرایی ioc به میزبانی لوزان سوییس مطرح می‌کند. فدراسیون‌های بیشتری هم آماده لغو عضویت خود در اسپورت آکورد هستند.

با این شرایط در این دعوا تنها یک برنده و یک بازنده می‌توان متصور شد وایزر که با دیگر به ریاست اسپورت آکورد انتخاب شده است به عنوان بازنده و باخ با حمایت جهانی به عنوان برنده این دعوا شناخته می‌شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیته ، عضویت ، فدراسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار