"چشم من به شما دبستانی‌ها است" یکی از پیام‌های حضرت امام (ره) در زمان حیاتشان است که در آن زمان در میان کودکان دهان به دهان می‌چرخید و همین برخورد سبب ایجاد دلبستگی بچه‌ها به ایشان شده بود.

ویژه ارتحال امام///
به گزارش باشگاه خبرنگاران، بدون شک رحلت امام خمینی (ره) یکی از تلخ‌ترین خاطرات ایرانیان پس از پیروزی انقلاب و دفاع مقدس است و حالا بعد از 26 سال با قرارگرفتن در این ایام ناگوار دوباره خاطرات آن روزها برای مردم ایران تداعی می‌شود.

در همین رابطه پای صحبت جواد حسینی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 نشستیم، وی از یاد و خاطرات امام (ره) برای ما تعریف کرد.

حسینی می‌گوید: 12 فروردین 57 من تقریبا در سن 7 یا 8 سالگی بودم در آن دوران همه به نوعی منتظر بازگشت رهبر خویش بودند و شور و اشتیاق در اکثر خانواده ها موج می زد و خانواده‌ها از تلویزیون‌های کوچک سیاه و سفید اخبار را پیگیری می کردند تا صحنه ورود امام (ره) را از دست ندهند.

*تلویزیون‌ها شکسته شدند!!

ساعت 9 صبح سال 57 امام وارد خاک ایران شدند و من در آن دوران 9 سالگی را پشت سر گذاشته بودم و چون سن زیادی نداشتم اجازه خروج از خانه را نداشتم و تنها دلخوشی بچه‌های هم سن و سال من همان تلویزیون بود پس از ورود امام به میهن برای چند لحظه تصویر شاه را نشان دادند که بعد از آن مردم تمامی تلویزیون‌ها را شکسته و به خیابان‌ها آمدند و شور و شوق خود را با یکدیگر تقسیم کردند.

*شیرین‌ترین خاطره دوران کودکی من!

پس از ورود امام (ره) به ایران تنها کاری که ما می‌کردیم این بود که از جلوی تلویزیون و رادیو تکان نمی‌خوریم تا مبادا یکی از سخنان امام از زیر گوش خارج نشود و این پیام حضرت امام که "چشم من به شما دبستانی ها است" در میان ما کودکان دهان به دهان می چرخید و این برای ما خیلی با ارزش بود که امام ما از کار و تحصیل ما راضی باشد و این پدر پیر معنوی نیز خیلی با مهربانی با دانش آموزان برخورد می کرد و همین برخورد سبب ایجاد همدلی، پیوستگی و دلبستگی بین امام و بچه ها می شود.

*آغاز جنگ تحمیلی همزمان با شروع نوجوانی 

از شهریور سال 59 اعزام رزمندگان و بدرقه خانواده ها یک فضای خاصی را وارد کشور کرده بود و من در سال 65 یک نوجوان 15 ساله بودم پس از دستکاری کپی شناسنامه سن خودم را یک سال بیشتر کردم و توانستم عازم جبهه های جنگ شوم، در آن سال ها امام در شرایط خاصی به سر می بردند و به سبب شهادت جوانان بسیار مکدر بودند البته که دشمن تمام توانستن را به کار می بست و از کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه و ... کمک می گرفت و تلاش می کرد تا ایران به مقاصدش نرسد از این رو امام (ره) وظیفه بسیار سنگینی را به دوش می کشیدند.

*تزکیه نفس؛ توصیه رهبر انقلاب در دوران دفاع مقدس 

در آن دوران جنگ و خونریزی امام رزمنده‌ها را مورد دلجویی قرار داده و رهنمون‌هایشان را به خانواده شهدا ارائه می دادند من در آن دوران متاسفانه تنها یکبار موفق به دیدن رهبر عزیزمان شدم و ایشان را در جماران دیدم البته که سیر نشدم و بوسیدن دست ایشان بر دلم ماند. در آن سال‌ها یکی از توصیه‌های همیشگی امام (ره) به همه رزمنده‌ها تزکیه نفس بود و ایشان می گفتند: شما برای حفظ کشور و ناموس خود تلاش می‌کنید از این رو مبارزه با نفس جهاد اکبر و جنگ با دشمن جهاد اصغر محسوب می‌شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار