دستمالچی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران:

ائتلاف برای تحت‌الشعاع قرار دادن محور مقاومت شکل گرفت/ داعش برای آذوقه و اسلحه تغذیه هوایی می‌شود!

یک کارشناس منطقه غرب آسیا گفت: کاملاً واضح است که امروزه، آمریکا و عربستان از راه هوایی، آذوقه و تسلیحات داعش را تأمین می‌کنند و سندیت این مساله برای کل دنیا مشخص شده‌است.

"احمد دستمالچی" در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آزاد گذاشتن مسیرهای ارتباطی داعش به وسیله ائتلاف علیه این گروه تروریستی، گفت: طرح داعش یک طرح آمریکایی، صهیونیستی و سعودی می‌باشد که هدف از تشکیل آن تحت‌الشعاع قرار دادن محور مقاومت است.

وی ادامه داد: با به عرصه آمدن داعش دیگر عملیاتی علیه رژیم صهیونیستی صورت نگرفته و جبهه مبارزه با اسرائیل کاملاً خاموش شده است  و در عوض توجهات از سوی مبارزه با رژیم صهیونیستی به سوی تفرقه و برادرکشی در کشورهای اسلامی منتقل شده‌است.

دستمالچی با فریب قلمداد کردن این ائتلاف بزرگ علیه داعش اظهار داشت: این ائتلاف پوششی برای تقویت این گروه تروریستی بوده که تحت نام ائتلاف، در صدد تقویت آن است.
 
این کارشناس منطقه غرب آسیا تئوری ائتلاف علیه داعش را برگرفته شده از همکاری عربستان، اسرائیل و آمریکا دانست و گفت: کاملاً واضح و مبرهن است که امروزه، آمریکا و عربستان از راه هوایی، آذوقه و تسلیحات داعش را تأمین می‌کنند و سندیت این مساله برای کل دنیا مشخص شده‌است.
 
دستمالچی در پاسخ به این سوال که دلیل تفره رفتن آمریکا از دادن تسلیحات خریداری شده توسط عراق چیست، گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این ‌که؛ خصلت آمریکا یاری به ظالم  است نه مظلوم، بنابراین آمریکا در چنین شرایطی عراق را تقویت نخواهد کرد و در صورت جدی شدن این کشمکش در داخل عراق مطمئناً مداخله سیاسی و یا حتی مداخله دیپلماسی از سوی آمریکا رخ خواهد داد.

دستمالچی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر داعش، القاعده نیز طرح آمریکا بوده و هردو اهرم بسیار خوبی برای ایالات متحده در جهت مقابله با مقاومت هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار