مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، گفت: بقعه شیخ شهاب الدین اهری در شهرستان اهر از پتانسیل بالا برای ثبت جهانی برخوردار است.

فرزین حق پرست، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز گفت: شهرستان اهر با دارا بودن آثار فرهنگی و تاریخی از دوران مختلف از جمله ایلخانی، سلجوقی، صفویه و قاجار و به خصوص وجود بقعه شیخ شهاب الدین اهری ثبت جهانی آن را می طلبد که امیدواریم با همکاری مسئولان شهرستان اهر پرونده آن را برای ثبت جهانی آماده کنیم.

وی، با بیان اینکه از سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استقبال می کنیم افزود: در استان آذربایجان شرقی، 47 منطقه نمونه گردشگری توسط دولت تصویب شده است اما مثل منطقه نمونه گردشگری فندقلو در شهرستان اهر موفق نیستند و مشکلاتی دارند که امیدواریم با حل مشکلات و یا کم شدن مشکلات شاهد موفقیت آنها باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، گفت: همچنین در ورودی شهرستان اهر مرکز اطلاع رسانی گردشگری راه اندازی شده است که سایر شهرستان ها نیز از این کار الگو برداری می کنند.

وی، گفت: همچنین کمپ گردشگری سد ستارخان اهر نیز به شهرداری اهر واگذار شده است که امیدواریم با ایجاد امکانات شاهد حضور گردشگران در آن باشیم.

حق پرست، گفت: همچنین زمین احداث بازراچه دایمی صنایع دستی در شهرستان اهر توسط شهرداری تعیین شده است که امیدواریم شاهد احداث آن باشیم.

گفتنی است :منطقه نمونه گردشگری فندقلو در شهرستان اهر در مسیر جاده اهر –  مشگین شهر واقع شده است که با واگذاری به بهره بردار آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران شد و برای بهره برداری از آن بیش از 800 میلیون تومان توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی هزینه شده است و بیش از 180 میلیون تومان نیز توسط بهره بردار هزینه شده است.
 انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.