کارشناس مسائل سیاسی گفت: مقامات صهیونیست باید بدانند هر شلیکی به سمت ایران، مساوی با آخرین شلیک آن‌هاست.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، در فرهنگ ما ایرانی‌ها اگر کسی مدعی کاری شود که اساسآ در قد و قواره او نباشد، از ضرب‌المثل شیرین "آب که سربالا می‌رود قورباغه ابوعطا می‌خواند" استفاده می‌کنیم. البته ظاهرآ این‌بار این موشه است که قصد کرده آواز ابوعطا سر بدهد!

طی چند هفته اخیر حتمآ یاوه گویی‌های "موشه یعلون" وزیر جنگ ر‍ژیم صهیونیستی را شنیده‌اید که ضمن تهدید ملت ایران گفته است، گاهی لازم است فاجعه‌ای شبیه آنچه را که در "هیروشیما" و "ناکازاکی" ژاپن از سوی آمریکا به وقوع پیوست، در کشورهایی مانند ایران تکرار کنیم!

تهدیدات اخیر صهیونیست‌ها در حالی است که این رژیم از لحاظ نظامی و "ژئوپلتیک"در وضعیتی قرار گرفته که حتی نتوانسته از پس گروه‌های مقاومتی مثل "حزب‌الله" و "حماس" برآید. شکست در جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲ ، ۸ و ۵۱ روزه صهیونیست‌ها در برابر حزب‌الله لبنان و  جنبش فلسطینی حماس شاهد این مدعاست.
 

**صهیونیست‌ها از پس گروه‌های مقاومت برنیامدند

رژیم صهیونیستی علی‌رغم توانمندی‌های ظاهری که در حوزه نظامی از آن بهره می‌برد، نتوانست از پس گروه‌های مقاومتی که در واقع نمایندگان خط فکری انقلاب اسلامی هستند برآید و با وجود استفاده از همه توانمندی‌های تسلیحاتی خود در این جنگ‌ها شکست خورد.

حال در  شرایطی که این رژیم در متزلزل‌ترین وضعیت خود به‌سر می‌برد، وزیر جنگ آن "موشه یعلون" همچون برخی دیگر از مقامات این رژیم جعلی در ادعایی عجیب و البته مضحک سخن از حمله نظامی به ایران به میان آورده!  
 
البته این صحبت‌ها در امتداد ادعاهای تکراری  مقامات آمریکایی علیه ملت ایران طی هفته‌های اخیر است که بازهم از گزینه‌های روی میز صحبت کردند، نکته‌ای که از یک تقسیم کار میان امریکائی‌ها و صهیونیست‌ها حکایت دارد. 

**دهقانی: تهدیدات صهیونیست‌ها ادعایی بیش نیست

"ناصر دهقانی" استاد دانشگاه و کار‌شناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی گفت: این اظهارات صرفآ جنبه تبلیغاتی و کاربرد داخلی برای صهیونیست‌ها  دارد.  
 
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با سوءاستفاده از شرایطی که از سوی گروه‌های تکفیری به وجود آمده، کمی فرصت تنفس پیدا کرده و حال که این مجال برای او به وجود آمده، قصد دارد با چنین ادعاهایی کمی خودنمایی کند. 

دهقانی معتقد است: این تهدیدات ادعایی بیش نیست وآن‌ها با این کار به دنبال تحت‌الشعاع قرار دادن مذاکرات هسته‌ای هستند. 

آب که سربالا بره، موشه ابوعطا می‌خونه!/ اولین پرتاب لانچر صهیونیست‌ها، آخرین پرتاب آن‌هاست
  
او ادامه می‌دهد: در این‌باره دیدگاه اکثر کار‌شناسان بر این است که رژیم صهیونیستی اساسآ در حد و اندازه‌ای نیست که بتواند ملت بزرگ ایران را تهدید کند. 
 
 **اولین پرتاب لانچرهای صهیونیست مساوی با آخرین پرتاب آن‌ها

دهقانی یادآور شد: مقامات صهیونیست باید این نکته را بدانند که در صورت شلیک هرگونه سلاح به سمت ایران، اولین پرتاب آنان مساوی است با آخرین پرتاب آن‌ها و پس از آن با هجمه انبوهی از موشک‌ها مواجه خواهند شد.

**توانمندی بالای سامانه‌های پدافندی جمهوری اسلامی ایران 

همچنین باید بگویم که توانمندی‌ سامانه‌های موشکی و پدافندی ایران به حدی است که اصلآ هیچ فرصتی را به متجاوزین نخواهد داد  که بتواند از این توانمندی استفاده کند.
 
 اسرائیل در حال حاضر در محاصره گروه‌های مقاومتی است که نمایندگان معنوی ایران به حساب می‌آیند و این بدین معناست که اگر غلطی از ناحیه رژیم اشغالگر قدس سربزند، علاوه بر موشکباران شهرهای اشغالی از سوی یگان‌های ارتش و سپاه، گروه‌های مقاومت فلسطینی و لبنانی نیز در مرزهای اسرائیل فرصت نفس کشیدن را از آن‌ها خواهند گرفت و در این شرایط معادلات جنگ قطعآ به گونه‌ای رقم خواهد خورد که مطابق میل صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها نخواهد بود.  
 
از گفته‌های این کار‌شناس و نیز نگاهی به توانمندی‌های دفاعی کشورمان در می‌یابیم که رژیم صهیونیستی صرفآ با سوء استفاده از درگیری کشورهای اسلامی با گروه‌های تکفیری و نیز شرایط به وجود آمده از حمله نیابتی آل‌سعود به یمن کمی خواسته عرض اندام کند و به اصطلاح آبروی از دست رفته خود را بازیابی کند و آنها می‌دانند که نه جرأت و نه توان حمله به ایران اسلامی را دارند.  
 
گرچه اظهارات تهدیدآمیز مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی صرفآ در حد یک آرزوی دست‌نیافتنی است، اما این سخنان همان‌طور که گفته شد، نشان از خوی تجاوزگرانه صهیونیست‌ها و ساکنان کاخ سفید دارد.  

گزارش از : میثم پوراعظم


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار