طهماسبی‌زاده: سرعت گره گشای بسیاری از مسائل در زمین خواهد بود

سرمربی تیم ملی زیر 14 سال پس از پایان فستیوال نونهالان آسیا به میزبانی تاجیکستان و کسب عنوان برترین تیم این رقابتها در گفتگو با سایت رسمی فدراسیون به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ علی طهماسبی زاده در خصوص میزبانی تاجیکستان گفت: میزبانی تاجیکستان بسیار خوب بود، تیم های ایران و تاجیکستان در هتل و سایر تیم ها در کمپ آکادمی فدراسیون فوتبال تاجیکستان مستقر بودند.

وی در خصوص ارزیابی سطح مسابقات افزود: همانگونه که از طریق نتایج مشاهده می شود، همه تیم ها در سطح بسیار خوبی قرار دارند و فاصله تیم ها بسیار نزدیک بود. فقط تیم سریلانکا در این رقابتها نسبت به تیم های دیگر ضعیف عمل کرد.

سرمربی تیم ملی نونهالان در پاسخ به این سئوال که آیا بازیکنان تیم های رقیب از لحاظ سن استخوانی با معیارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا هماهنگ بودند یا خیر، گفت: در هر تیم دو سه نفری بودند که نشان می داد شرایط سنی خوبی ندارند.

طهماسبی زاده در ادامه درباره شرایط روحی و جسمی بازیکنان در طول برگزاری این رقابتها گفت: بازیکنان شرایط بسیار خوبی داشتند. فقط روز آخر در بازی با پاکستان یک مصدوم داشتیم که الحمدالله اون هم مورد خاصی نیست.

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به تجربه ای که در این فستیوال کسب کردید، بیشترین موضوعی که برای حضور در فستیوال آینده باید روی آن متمرکز بود چه چیزی هست، افزود: سرعت در بازی عامل بسیار مهمی است. نه تنها مربیان تیم های ملی بلکه تمام مربیان در سطوح باشگاهی باید به این موضوع اهمیت بسیاری بدهند. زیرا گره گشای کار بسیاری از مسائل تکنیکی و تاکتیکی در زمین خواهد بود و باعث می شود به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنند.

سرمربی تیم ملی نونهالان در پایان گفت: در آسیا دیگر هیچ تیم ضعیفی دیده نمی شود و همان طور که مشاهده شد، کشورها بر روی تیم های پایه به خوبی سرمایه گذاری می کنند. اگر بازیکنان در تمام رده های سنی ابتدا از سوی خانواده هایشان و سپس از طرف باشگاه ها و فدراسیون حمایت شوند، مطمئناً بازیکنان خوبی برای آینده فوتبال خواهند بود و در سطح ملی یک ارزش محسوب می شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار