شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد که مخالفان دولت سوریه علیه یک گروه همپیمان داعش برای اشغال مواضع آن، درگیر شدند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون الجزیره، نیروهای مخالف سوری، مواضع یکی از گروه های نظامی متهم به حمایت از گروه دولت اسلامی (داعش) را در حومه غربی درعا در نزدیک جولان اشغالی سوریه، اشغال کردند.
در همین حال دادگاه حوران با صدور حکمی قضایی، این اتهامات را تایید و قراری برای بازداشت سرکرده های اصلی این گروه صادر کرد.
رأفت الرفاعی در گزارشی گفت: حمایت از گروه دولت اسلامی ( داعش ) اتهامی است که علیه یکی از گروه های مسلح موسوم به «گردان شهدای یرموک» در درعا مطرح شده است. گروه های مسلح مخالف با استناد به حکم قضایی که آنچه دادگاه حوران خوانده می شود، صادر کرده است، عملیات گسترده ای برای ریشه کن کردن این گروه از مناطق تحت سیطره و تعقیب سرکرده های اصلی آن آغاز کردند. گردان شهدای یرموک که در حومه غربی درعا در نزدیک بلندی های جولان سوریه موضع گرفته است، به انهدام یکی از پست های مخالفان سوری و انهدام یک پایگاه نظامی دیگر و قتل شش نفر از نیروهای آن متهم شده است. این گردان ها حملات خود را اقدامی پیشدستانه در مقابل جنگی دانست که زمینه آن در حال آماده شدن بود.
ابوالعباس از فرماندهان گروه احرار شام گفت: پس از آن که ثابت شد گردان های موسوم به شهدای یرموک با دولت اسلامی عراق و شام (داعش) بیعت کرده است، گروه اسلام گرای احرار شام با همکاری تعداد دیگری از گروه های مستقر در منطقه حوران آزاد سازی اطراف منطقه سحم را آغاز کردند و تا آزادی بقیه مناطق تحت سیطره این گردان ها به عملیات ادامه می دهیم.
در ادامه گزارش آمده است: گردان های شهدای یرموک به نوبه خود این اتهامات را رد می کند و آنها را شایعه می داند و می گوید دادگاهی که آن را به حمایت از دولت اسلامی ( داعش ) متهم کرده است، حکمی خلاف شرع صادر کرده است.
ابوحمزه القرشی از عناصر گردان های شهدای یرموک گفت: اگر دولت اسلامی ( داعش ) شریعت خداوند را اجرا می کند، ما نیز از سربازان آن هستیم اما اگر آنگونه که برخی می گویند، خارجی باشند و خون مسلمانان را بریزند، ما اجازه چنین کاری را در این سرزمین نمی دهیم.
در ادامه گزارش آمده است: گروه دولت اسلامی (داعش ) حضور علنی در استان درعا در جنوب سوریه ندارد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار