نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت کشورمان از دولت های سوریه و عراق در مقابله با هجوم گروه های تروریستی گفت: حامیان گروه های تروریستی قطعا از جریانات و گروه های تکفیری و تروریستی آسیب خواهند دید و از آن ها ضربه خواهند خورد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، محمدحسن ابوترابی فرد روز سه شنبه در دیدار دوردو اوزبولات معاون حزب جمهوری خواه ترکیه با اشاره به پیوندها و علایق تاریخی میان مردم مسلمان ایرانی و ترکیه افزود: همکاری ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم در جهان اسلام می تواند نقش موثری در حل مشکلات کنونی مسلمانان داشته باشد.

وی همچنین بر اهمیت تقویت و گسترش ارتباطات پارلمانی میان دو کشور تاکید کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با گروه‎های تروریستی و تکفیری گفت: مقابله با جریانات تروریستی به عنوان بازوان صهیونیسم و قدرت های استکباری در منطقه وظیفه قطعی عملی و دینی همه مسلمانان و نخبگان جهان اسلام است.

وی همچنین نقش روشنگرانه نخبگان و رهبران جوامع مسلمان را نسبت به ایجاد آگاهی و شناخت از ماهیت ضد اسلامی گروه های تروریستی بسیار با اهمیت بر شمرد.

اوزبولات معاون حزب جمهوری خواه ترکیه نیز در این دیدار روابط ایران و ترکیه را مناسباتی تاریخی و بسیار محکم خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهمترین قدرت جهان اسلام نقش مهمی در مقابله با گروه های تروریستی و ایجاد امنیت و آرامش در منطقه دارد.

وی با اشاره به تحریم ها و فشارهای قدرت های جهانی علیه کشورمان درطول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران علیرغم تحریم ها ناعادلانه دشمنان و قدرت های جهانی توانسته است در عرصه های گوناگون به موفقیت های شایانی دست یابد و امروز مهمترین قدرت در جهان اسلام است.

وی با تشریح سیاست‎ها و دیدگاه‎های حزبش در قبال تحولات منطقه به ویژه گروه‎های تروریستی اظهارداشت: آنچه که امروز گروه‎های تروریستی مانند داعش انجام می‎دهند مانند قتل عام مردم بیگناه، ضد دینی و اسلامی است.

وی تصریح کرد: کشورهایی که امروز از گروه های تروریستی مانند داعش حمایت می کنند، روزی از این گروه ها ضربه خواهند خورد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار