دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تعطیلی پنجشنبه مدارس اختیاری است و الزامی در آن نیست و با این امر روزهای آموزشی ساماندهی می‌شود.

مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران گفت: در برنامه سند تحول بنیادی نظام آموزش و پرورش بحث تعطیلی پنجشنبه‌ها برای ساماندهی روزهای آموزشی مطرح شد و این در حالی است که روزهای آموزشی در همه جای دنیا 4 تا 4 و نیم روز است. 

وی افزود: این درحالی است که دانش‌آموزان ایرانی 5 روز در هفته در کلاس درس حاضر می‌شوند البته ما به مدارس گفته‌ایم که تعطیلی به معنای هیچ کاری نکردن نیست بلکه دانش‌آموزان وارد مدرسه می‌شوند و کارهای دیگر را انجام می دهند. 

دزفولی تصریح کرد: البته این امر اختیاری است و الزامی در آن نیست ولی آثار روحی،‌روانی، اجتماعی، اخلاقی مثبتی را در پیش دارد و کانون خانواده را منسجم تر می‌کند و رابطه فرزندان والدین را نیز بهتر می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: نتیجه نظر سنجی‌های مختلف‌ نهادهای فرهنگی این بوده که آثار تعطیلی پنجشنبه اثرات مثبتی و البته قابل قبول و منطقی را بر جای می‌گذارد. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
qpbidmgx
۰۴:۲۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
20
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا صادقی
۲۰:۲۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
مدارس متوسطه اول ودوم که همیشه تعطیل است دبیران با تعطیل کردن کلاسها کمبود حقوق خود را جبران می کنند
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۹:۴۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
آقای وزیر خسته نیاشی
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا صادقی
۱۹:۳۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
دبیرستانها ی دوره اول ودوم که همه سال تعطیل است فقط دبستانها دایر است با طرحهای مسولین کیفیت آموزش در حال افول است من فرهنگی هستم وخواستار تصمیمات درست مسولین آموزش وپرورش برای ارتقا
آخرین اخبار