رئیس کل اسبق سازمان امور مالیاتی گفت: اگر قانون ارزش افزوده و صندوق‌های هوشمند به تصویب نهایی برسد، مسیر تولیدکنندگان هموارتر می‌شود.

عیسی شهسوار خجسته رئیس کل اسبق سازمان امور مالیاتی کشور و عضو شورای راهبردی نظام مالیاتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: یکی از عملکردهای مطلوب سازمان امور مالیاتی در وزارت اقتصاد و دارایی در رابطه با اصلاح نظام ارزش افزوده است.

وی ادامه داد: باید توجه کرد نظام مالیات ارزش افزوده تا به امروز در غالب یک قانون موقت اجرا شده و مدت ۵ ساله آن به اتمام رسیده و در چند سال اخیر هم تمدید شده است.

شهسوار خجسته عنوان کرد: دولت لایحه جدیدی درخصوص نظام ارزش افزوده تنظیم کرد و قبل از تقدیم کردن به مجلس شورای اسلامی طی جلساتی مشترک با بخش خصوصی، اصناف و دستگاه‌های اجرایی ذینفع مشکلات و معضلات بنگاه‌های اقتصادی در رابطه با اجرای نظام مالیاتی مرتفع گردید.

وی ادامه داد: امید است با تصویب این لایحه مشکلات و ناملایمات موجود بر سر راه بنگاه‌های اقتصادی برداشته شود.

شهسوار خجسته خاطر نشان کرد: گفتنی است پس از تصویب این قانون وجه دائمی پیدا خواهد کرد.

وی افزود: از دیگر اقدامات سازمان امور مالیاتی ارائه لایحه‌ای مبنی بر نصب صندوق‌های هوشمند فروش در اصناف مختلف است. هرچند اصناف موظف بودند تا پایان سال گذشته به موجب قانون نظام صنفی و قانون برنامه پنجم توسعه این کار را انجام بدهند.

رئیس اسبق سازمان امور مالیاتی عنوان کرد: در این لایحه تشویق‌هایی برای اصناف نیز پیش‌بینی شده است.
وی در پایان اظهار کرد: اگر لایحه نظام مالیات ارزش افزوده و نصب صندوق‌های فروش به تصویب مجلس برسد قسمت اعظم راه تولیدکنندگان هموار می‌شود و در ‌‌نهایت ارزش افزوده از مصرف‌کننده نهایی گرفته می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سراياني
۰۸:۳۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
دولت از اصنافي مانند طلا فروشان كه 8درصد ماليات بر ارزش افزوده از مشتريانشان مي گيرد چند درصد ماليات مي گيرد همان 8 درصد يا 16 درصد ؟چون اگر 8 درصد بگيرد كه اصلا طلا فروشان سودي نمي دهند .
آخرین اخبار