رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان امور مالیاتی مطرح کرد

افزایش خوداظهاری، از رویکردهای طرح جامع مالیاتی

رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان امور مالیاتی گفت: یکی از رویکردهای اصلی طرح جامع مالیاتی افزایش خوداظهاری بر مبنای مودی محوری می‌باشد.

آخر هفته*** افزایش خود اظهاری از رویکردهای طرح جامع مالیاتینادر آریا رئیس مرکز فناوری و اطلاعات سازمان امور مالیاتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: طرح جامع مالیاتی بر نوعی طرح تحول همه جانبه نظام مالیاتی با دو رویکرد زیر ساختی بر مبنای آیتی محوری و رویکرد مودی محوری و فرهنگ خوداظهاری است. 

وی افزود: برای تحقق اهداف سازمان امور مالیاتی در این زمینه ضرورت ایجاد تشکل شبکه، اصلاح قوانین و مقررات، بهینه سازی و مکانیزه فرآیندهای داخلی سازمان، تدوین سامانه‌های الکترونیک وجود دارد. 

آریا گفت: عناصر مذکور در کنار آموزش‌های نوین و نحوه استقرار واحدهای مالیاتی اهداف طرح جامع را محقق می‌کند. 

وی ادامه داد: فرآیند جامع طرح مالیاتی بسیار زمان بر است و یکی از لازمه‌های الکترونیک کردن خدمات مالیاتی می‌باشد. 

در این خصوص خدمت الکترونیک در اختیار مودیان قرار گرفته است. بنابراین بخشی از طرح جامع مالیاتی تاکنون محقق شده است و مودیان شاهد تحقق برخی از برنامه‌های جامع مالیاتی هستند. 

مدیر طرح جامع مالیاتی گفت: وقتی صحبت از طرح جامع مالیاتی می‌شود باید به تمامی گام‌های آن اعم از پروژه‌های مقدماتی، پیاده‌سازی داخلی سازمان امور مالیاتی، پیاده سازی و ارائه خدمات الکترونیک برای مودیان توجه کند. 

نادر آریا عنوان کرد: تا به امروز عمده‌ای از پروژه‌های مطالعاتی و پیاده سازی آن انجام شده است. همچنین پیاده‌سازی داخلی در دوفاز در هر اداره مالیاتی صورت گرفته است. 

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از واحدهای مالیاتی استان‌ها تا کنون در 4 رده تقسیم بندی شده‌اند. در استان‌های گروه یک کار پیاده‌سازی تکمیل شده است و استان‌های مراحل بعد  پیشترفت بسیار خوبی را داشته اند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار