مدیرعامل کارخانه بستنی عسل کردستان گفت: کارخانه بستنی عسل توسط بنیاد برکت در کردستان در دو فاز راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، سید جمال ساعدی، در مراسم بهره برداری از طرح تولید کشت و صنعت برکت کردستان در سنندج، گفت: این کارخانه با بیش از 500 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و فاز توسعه آن نیزافتتاح شد.

وی افزود: این کارخانه با ظرفیت اسمی تولید 35 هزار تن در سال زمینه اشتغال 300 نفر را به صورت مستقیم ایجاد کرده است.

مدیرعامل کاخانه بستنی عسل در کردستان با اشاره به راه اندازی طرح گاوداری شیری یک هزار راسی در کردستان با سرمایه‌گذاری بنیاد برکت، گفت: طرح راه‌اندازی اولین گاوداری صنعتی شیری از سال 83 و در مساحت 12 هکتار آغاز شده و میزان 250 میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

ساعدی بیان کرد: کارخانه بستنی عسل 70 میلیارد ریال تسهیلات از بنیاد برکت دریافت کرده و 80 میلیارد تومان نیز برای گاوداری شیری یک هزار راسی مصوب شده است.

وی گفت: بر اساس قرارداد منعقد شده بین کارخانه بستنی عسل و بنیاد برکت این واحد گاوداری با کارخانه بستنی عسل ادغام شده که زمینه را برای ایجاد کارخانه شیر خشک و همچنین رساندن گاوداری به 2 هزار و 500 راس دوشی فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام 370 میلیارد ریال هزینه نیاز دارد، افزود: در صورت تکمیل این زنجیره زمینه اشتغال هزار نفر در استان فراهم می شود.

گفتنی است: فاز توسعه کارخانه بستنی عسل کردستان دیروز عصر با حضور معاون اول رییس جمهور و جمعی از مسئولین استانی و کشوری افتتاح شد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.