بسیاری از موارد در‌ماتیت مربوط به ناراحتی‌های روحی و روانی بوده و اینگونه بیماری‌ها، ارتباطی با مشکلات پوستی واقعی ندارند.

سپهر کامیاب متخصص پوست و مو در گفت‌و گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: هذیان پارازیتوز، تریکو تیلو مانیا و نوروتیک اکسکوریشن از جمله بیماری‌های پوستی بسیار شایع است که منشا اصلی و اولیه آن معمولا اختلال اولیه پوستی، طبی و عصبی نبوده و عوامل روانی در بروز آنها نقش دارند. 

وی گفت: برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی نظیر درماتیت، لازم است که علت اصلی بیماری پیدا شود و سپس نسبت به درمان آن اقدام کرد. 

کامیاب تاکید کرد: بسیاری از موارد درماتیت مربوط به ناراحتی‌های روحی و روانی بوده و اینگونه بیماریها، ارتباطی با مشکلات پوستی واقعی ندارند. 

وی با بیان اینکه در برخی از موارد درماتیت بیمار از ابزار و مواد پیچیده مانند اشیاء تیز، مواد شیمیایی استفاده کرده و این نوع استفاده به دلیل ناراحتی روحی و روانی صورت می‌گیرد. 

کامیاب یادآور شد: البته تشخیص درماتیت‌های با منشا روانی یا پوستی، عصبی و طبی و اختراق آنها از یکدیگر،‌ کار چندان دشواری نیست. 

وی خاطر نشان کرد: برای درمان درماتیت و بیماری‌های التهابی پوست، اقدام اولیه تشخیص علت دقیق بروز بیماری است و در صورتیکه علت اینگونه بیماری اختلالات روانی است، در آن صورت، باید با مشکل روحی و روانی ایجاد شده مقابله کرد. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار