عضو هیئت مدیره موسسه خیریه مهرانه ایرانیان استان اردبیل گفت: استان اردبیل بیش از ۸۰۰ بیمار ام اس دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ داور الطافی در همایش حمایت از بیماران ام اس اظهار داشت: به نسبت جمعیت استان این تعداد قابل توجه است و در عین حال به نسبت آمار کشوری، وضعیت متوسطی داریم.

وی با اشاره به اینکه این بیماری مزمن بوده و خود فرد و خانواده وی را متاثر می سازد، گفت: تشکیل موسسه خیریه مهرانه با هدف حمایت مالی و معنوی این بیماران است تا از ظرفیت خیرین و دستگاه های اجرایی به شکل مطلوب استفاده شود.

الطافی همچنین در اشاره به نیازهای دارویی این بیماران تصریح کرد: بسیاری از داروهای ام اس در داخل کشور تولید می شودو حتی با نظارت دانشگاه علوم پزشکی به صورت رایگان نیز در اختیار بیماران قرار می گیرد.

وی به خودداری از درمان های سنتی در درمان این بیماری تاکید کرد و گفت:مواردی از درمان های خودسرانه سنتی با صرف هزینه های گزاف مشاهده شده که نه تنها مورد تائید پزشکان نیست بلکه عوارض بیماری را تشدید کرده است.

حمایت از بیماران ام اس در استان اردبیل

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: حمایت از بیماران ام اس این استان در دستور کار است و از هیچ حمایتی دریغ نمی شود.

علی آذرنژاد با تاکید به ضرورت حمایت از بیماران صعب العلاج افزود: در این خصوص از هیچ حمایتی دریغ نمی کنیم و هر چه در توان داریم به کار خواهیم بست.

وی افزود: برخی نیازمندی ها از جمله اختصاص زمین و وسایل مورد نیاز این بیماران به حد توان تامین و در اختیار این گروه قرار خواهد گرفت.

معاون امور عمرانی استاندار بار اصلی حمایت از بیماران ام اس را بر دوش خیرین دانست و گفت: ما شاهد فعالیت های موسسه خیریه مهران ایرانیان در سرکشی به این بیماران و حتی به مساکن آن ها در شهرستان های خلخال، پارس آباد و اردبیل هستیم.

ارائه کمک دارویی به ۲۷۰ بیمار

مدیر عامل موسسه خیریه مهرانه ایرانیان استان اردبیل همچنین از فعال سازی این موسسه از سال گذشته خبر داد و گفت: در پی مراجعه به شهرستان های مختلف مشکلات بیماران بررسی شده است.

قهرمان مطهری نیا از فعالیت موسسه در شهرستان های اردبیل، گرمی، بیله سوار، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال، نیر، نمین و کوثر و در بخش های رضی عنبران و هشتجین خبر داد.

وی گفت: تاکنون ۲۷۰مورد کمک دارویی به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال به بیماران ارائه کرده است.

مدیر عامل موسسه خیریه مهرانه ایرانیان استان به ضرورت ایجاد مرکز درمان و استخر تخصصی برای این گروه از بیماران تاکید کرد و گفت: تمامی این نیازمندی ها با حمایت خیرین می تواند رفع شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.