رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تا کنون 10 میلیون کارت مهارت آموزی الکترونیکی شامل اطلاعات افراد در کشور تهیه شده است.

تهیه 10 میلیون کارت مهارت آموزی الکترونیکی در کشوربه گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، کوروش پرند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور امروز (سه شنبه) در نشست خبری این سازمان با اشاره به برنامه‌های سازمان فنی حرفه‌ای در سال 94 اظهار کرد: بر اساس نیاز چند محور سند تحول مهارتی در شورای عالی اشتغال مشخص شده است که طرح توانمند سازی و آموزش‌های روستاییان و عشایر مناطق محروم و مرزی کشور و طرح ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار کار کشور به نیروی متخصص در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: 130 میلیارد تومان به طرح توانمند سازی و آموزش‌های مهارتی روستاییان با رویکرد اشتغال پایدار در حوزه آموزش‌های مهارتی تخصیص یافته است که در دولت تهیه شده و شامل هشت مرحله است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: تعداد 2 میلیون کارت گواهینامه الکترونیکی مهارت آموزی در هر سال آماده شده که جمع آن تا کنون 10 میلیون گواهینامه الکترونیکی اطلاعات فردی شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اجرای آزمون‌های الکترونیکی در مراکز سنجش الکترونیکی کشور افزود: این آزمون‌ها تا کنون در استان‌های قم، البرز و اصفهان اجرا شده است که به صورت دائم در تمام استان‌های کشور انجام می‌شود.

لازم به ذکر است؛ چهارمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی مهارت آموزی و اشتغال، 17 خرداد در محل همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار می‌شود که تعداد هزار و 10 مقاله از ایران و کشورهای عضو مهارت آموزی همچون ترکیه، آلمان، کره جنوبی و ایالات متحده به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار