دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری گفت: شرایط بازار سرمایه به عوامل متفاوتی چون مذاکرات، نرخ سود بانکی و ... بستگی دارد و در حال حاضر بازار در انتظار برای بهبود شرایط به سر می‌برد.

روح الله میرصانعی دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، درخصوص روند بازار سرمایه پس از لغو تحریم‌ گفت: قطعا لغو تحریم‌ها بر روند بازار موثر خواهد بود و باعث سودآوری بیشتر شرکت های بورسی می‌شود و می‌توان انتظار بهبود عملکرد شرکت‌های بورسی و در نتیجه روند مثبت بازار را داشت.

وی ادامه داد: شرکت‌هایی چون خودورسازی و ... با لغو تحریم‌ها در انتظار کاهش قیمت مواد اولیه و در نتیجه رفع موانع تولید و سودآوری این شرکت ها و بازدهی بیشتر بازار سرمایه خواهیم بود.

میرصانعی در توضیح شرایط آینده بازار سرمایه یادآور شد: شرایط بازار سرمایه به عوامل متفاوتی چون مذاکرات و ... بستگی دارد و در حال حاضر بازار در انتظار به سر می‌برد.

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری با اشاره به متغیرهای داخلی تاثیرگذار در بازار سرمایه تصریح کرد: متغیرهای داخلی چون نرخ سود بانکی، شرایط اقتصادی و ... بر روند بازار موثر بوده و در حال حاضر به دلیل تعدیل تدریجی نرخ سود بانکی اثر قابل توجهی نخواهد داشت.

وی با بیان متغیرهای موثر بر روند بازار سرمایه گفت: متغیرهایی که باعث رفع ابهام از صنایعی چون پتروشیمی‌ها می‌شود، می‌تواند بر روند رشد در بازار سرمایه موثر باشد.

میرصانعی افزود: عواملی چون مطالبات پیمانکاران از دولت و مطالابات بانک‌ها از دولت اگر مورد بازبینی و بررسی قرار گیرد می‌توان با یاری دولت به سمت رشد بازار حرکت کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، بازار ، سرمایه ، روند ، نهاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار