معاون بهره برداری شرکت آب وفاضلاب استان گلستان گفت: با توجه به کاهش بارش های جوی در سال آبی جاری، 12حلقه چاه در استان بازسازی شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران گرگان؛ مهیار خسروی افزود:با بازسازی این 12 حلقه چاه آب شرب دراستان  107 لیتر بر ثانیه به منابع تامین آب استان افزوده می شود.

وی تصریح کرد: عملیات بازسازی 12 حلقه چاه شامل عملیات مهندسی مجدد منصوبات، اسیدشویی، برس زنی، بک واش و دو جداره سازی منابع تامین آب  در سه ماهه گذشته انجام شد. 

معاون بهره برداری شرکت آب وفاضلاب استان گلستان گفت: عملیات مهندسی مجدد منصوبات چاه های مرزنکلاته، سیاه تلو، تقی آبادشهرستان گرگان و چاه شماره 7 بندرگز اجرا شده که با اجرای این عملیات 33 لیتر در ثانیه آب با هزینه ای بالغ بر 880 میلیون ریال احیا شد. 

معاون بهره برداری آب و فاضلاب استان گلستان یادآور شد: اجرای عملیات احیای چاه آزادشهر، مینودشت، نوکنده و چاه سرخنکلاته 40 لیتر در ثانیه آب با هزینه ای بالغ بر 300 میلیون ریال گردید. 

وی اظهار داشت: عملیات لایروبی و دو جداره کردن چاه های سیاهتلو 1 و CNG از دیگر اقدامات انجام شده در بازسازی 12 حلقه چاه در سطح استان بوده است که با اجرای این عملیات،  24 لیتر در ثانیه آب احیا شده است. 

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان گلستان افزود: مجموعه اقدامات انجام شده در 6 ماه اخیر، منجر به احیای آب به میزان 107 لیتر در ثانیه با هزینه ای بالغ بر 2000 میلیون ریال گردیده است. 

وی یادآور شد: دبی احیا شده در این عملیات،  معادل نتیجه حفر 8 حلقه چاه جدید با هزینه ای بالغ بر 41 هزار میلیون ریال می باشد که گویای صرفه جویی بالغ بر 39هزار میلیون ریال بوده است. 

انتهای پیام/ز
برچسب ها: گلستان ، آب ، کاهش ، بازسازی ، چاه ، حلقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.