رئيس جمعيت علماي عراق، عربستان سعودی را به حمایت از جنایات تروریستی داعش متهم کرد

«خالد المعلا» ضمن اشاره به حمایت عربستان سعودی از جنایات تروریست‌های داعش، از نیروهای سعودی خواستار اعتراف به اشتباهات خود شد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، شيخ «خالد المعلا،» رئيس جمعيت علماي عراق، دوشنبه در مصاحبه اختصاصي با شبکه العالم اعلام کرد: «مردم هر روز بيش از گذشته متوجه مي‌شوند که گروه داعش و گروه‌هاي تروريستي نظير آن که برآمده از مکتب وهابيت هستند در واقع مجريان طرح نابودي عقيده، دين، ميراث تمدني – فرهنگي، موزه‌ها، و مقدسات جهان اسلام و کشتار مسلمانان هستند.»

المعلا افزود: «اين مسأله به قدري روشن است که حتي نياز به سخن‌گفتن از آن نیست. تصاوير همه چيز را بازگو مي‌کنند جناياتي که داعش و ديگر گروه‌هاي افراطي و منحرف طي چهار سال در سوريه به بار آورده‌اند نياز به گفتن ندارد. به همين ترتيب عراق هم بيش از 12 سال است که از درد و رنج جنايات گروه‌هاي تروريستي دچار شده است.»

وی خاطرنشان کرد: «نبايد مثل کبک، سر را زير برف کنيم تا حقايق را نبينيم. نمي‌توان حقيقت را ناديده گرفت. تنها راه نجات، وحدت و همبستگي همگاني در مقابل اين گروه‌هاي تروريستي است. آنها ظاهر مسلمانان را به خود گرفته‌اند و تفکر سلفي‌گري و وهابيت را خط‌مشي خود قرار داده‌اند. بنابراين نقش علما بايد وحدت آفرين باشد.»

خالد المعلا با اشاره به کساني که خودرا عالم مي‌دانند و دم از قران و سنت مي‌زنند گفت: «چنين افرادي در رسانه‌ها و اينترنت ضمن اظهار نظر درباره جنايات هر روزه وهابي‌ها در سوريه و عراق و جنايت اخير در مسجدي در قطيف، اين جنايات را تشويق مي‌کنند و خواستار جنايات هرچه بيشتر به بهانه رافضي  و مرتد بودن قربانيان هستند.»

خالد الملا تأکيد کرد: «حقيقتهايي که هر روز برملا مي‌شوند و اين‌همه قتل و جنايت و ويرانگري به اسم اسلام، خط بطلاني بر تفکر گروه تروريست داعش کشيده‌اند.»

وي از علماي دين به ويژه علماي عربستان خواست به اشتباهات خود اعتراف کنند و بپذيرند که نقش بارزي در شکل‌گيري اين گروه‌هاي جنايت کار داشته‌اند.

رئيس جمعيت علماي عراق ادامه داد: «حتي امروز برخي سياست‌مداران عراقي با لحن و گفتمان و سياست‌ها و رفتارهاي خود از داعش حمايت مي‌کنند و برخي علما نيز از اين گروهک حمايت کرده و برخي ديگر در قبال جنايات آنها سکوت کرده‌اند؛ آنها هنوز هم با وجود بروز جنايات پايگاه اسپايکر و جنايت امروز در حديثه، در حال توجيه ان فجایع هستند.

شيخ الملا ضمن استقبال از دعوت سيد حسن نصرالله به حفظ همبستگي در مقابل اين خطر اعلام کرد: «اين همبستگس تنها راه حل واقعي است ما بايد کلام اين چنين علماي بزرگواري را بپذيريم چون آنها يد طولايي در اين زمينه ها دارند و مي دانند که چه خطراتي امت ما را تهديد مي کند.»

وي افزود: «خالي کردن ميدان در مقابل اين گروهها عامل تمام مصيبت ها و ويراني هاست. با اين همه تمام اميد من به آگاهي و هوشياري امت اسلامي و بينش و نگرش صحيح علماي مسلمان است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار